|

حادثه ها

قتل با انگیزه نامعلوم درگیری خونین منجر به قتل یک نفر در گچساران شد. سرهنگ سید‌محمد موسوی، فرمانده انتظامی شهرستان گچساران اظهار کرد: درپی دریافت خبرهایی مبنی‌بر وقوع یک فقره درگیری در شهرستان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت‌. او افزود: مأموران کلانتری ۱۲ و پلیس آگاهی سریعا در موقعیت درگیری حضور به عمل آورده و فرد مجروح به بیمارستان منتقل شد؛ اما در بیمارستان بر‌اثر شدت جراحات واردشده فوت کرد. فرمانده انتظامی شهرستان گچساران بیان کرد: قاتل شناسایی شده و تحت تعقیب است و انگیزه قتل هنوز مشخص نشده است.

کلاهبرداری با فروش کیف و کفش خیالی رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کرد. سرهنگ حشمت سلیمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در‌پی شکایت فردی مبنی‌بر مشاهده آگهی فروش کیف و کفش در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. او ادامه داد: شاکی بیان کرد در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش کیف و کفش برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ‌کننده، فروشنده برای ارسال اقلام از متقاضی درخواست واریز مبلغ 30 میلیون ریال وجه به حساب خود می‌کند که متهم پس از دریافت وجه، دیگر جوابگوی تماس تلفن متقاضی نبوده است. این مقام سایبری گفت: با اقدامات فنی صورت‌گرفته، متهم در یکی از محلات شهر شیراز شناسایی شد و در هماهنگی با دستگاه قضائی دستگیر شد. کاربران هرگز فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا یا انجام خدمات از طرف فرد درج‌کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

موبایل‌فروش عامل دستبرد به کیف پول الکترونیکی بود رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌ غربی گفت: فعالیت ناآگاهانه کاربران در حوزه رمزارزها، موجب گرفتاری آنان در دام کلاهبرداران شده است. سرهنگ اکبر نصرتی در تشریح این خبر گفت: با وصول پرونده‌ای مبنی‌بر اینکه از کیف پول الکترونیکی یکی از هم‌وطنان، ارز دیجیتال به معادل ریالی یک میلیارد ریال به‌صورت غیر‌مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. او ادامه داد: برابر بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد شاکی گوشی خود را برای تعمیر به یک موبایل‌فروشی سپرده بود، در‌‌حالی‌که اطلاعات شخصی وی از‌جمله مشخصات کیف پول الکترونیکی او نیز در گوشی ذخیره بوده است. این مقام مسئول گفت: در اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد متهم اصلی فرد موبایل‌فروش بوده است که با دسترسی به اطلاعات موجود در گوشی مشتری، اقدام به انتقال رمزارزهای موجود در کیف پول کرده است. سرهنگ نصرتی با بیان اینکه فعالیت در هر حوزه‌ای مستلزم آگاهی کامل نسبت به آن محیط است، گفت: نداشتن دانش و آگاهی کافی در حوزه رمزارزها موجب شده اطلاعات کاربران در این حوزه به‌راحتی در دسترس دیگران قرار گرفته و منجر به کلاهبرداری شود. این مقام انتظامی افزود: هر‌گونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خصوصی دیگران، جرم تلقی شده و بر اساس قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها