|

رخداد

اعتراف به 30 فقره سرقت شرق: رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس موفق شدند، یک سارق لوازم خودرو را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: متهم به 30 فقره سرقت اعتراف کرد. سرهنگ سیدعلی شریفی بیان کرد: درپی وقوع یک فقره سرقت لوازم خودرو در محدوده میدان تجریش، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. او عنوان کرد: با آغاز تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارق با یک دستگاه خودروی آکورد سورمه‌ای‌رنگ به محل سرقت مراجعه کرده که با شناسایی مالک خودرو، او اظهار کرد خودرویش را به‌صورت قول‌نامه‌ای به فردی فروخته است. رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی خریدار قول‌نامه‌ای شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش در حوالی تهرانپارس دستگیر و خودرویی که سارق با آن در محل سرقت حاضر شده بود، توقیف شد. این مقام پلیسی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به 30 فقره سرقت لوازم خودرو به تنهایی معترف شد، افزود: کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال‌خر اموال سرقتی ادامه دارد.

انتشار تصاویر خصوصی با هدف انتقام رئیس پلیس فتای استان ایلام از شناسایی عامل گرداننده پیج‌های جعلی و انتشار تصاویر خصوصی زنی جوان خبر داد. سرهنگ علی جمالی در تشریح این خبر اظهار کرد: زنی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد فردی ناشناس با ساخت پیج‌های جعلی متعدد و انتشار تصاویر خصوصی باعث هتک حیثیت او شده است. به این ترتیب رسیدگی به پرونده‌ در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت. او افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده تشکیل و با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل ایجاد مزاحمت که از آشنایان شاکی بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مقر پلیس حاضر شد. این مقام سایبری تصریح کرد: متهم در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و انگیزه خود از این اقدام را انتقام‌جویی و اختلافات قبلی عنوان کرد و درنهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی ارسال شد. سرهنگ جمالی ضمن اشاره به این موضوع که شبکه‌های اجتماعی محل امنی برای نگهداری تصاویر خصوصی افراد نیست، از شهروندان خواست از انتشار و به اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

انفجار مرگ‌بار گاز در مرکز چین رسانه‌های محلی در چین از وقوع انفجار گاز در یکی از مناطق مرکزی این کشور خبر دادند. بنا بر اعلام رسانه‌های محلی در حادثه انفجار گاز که دیروز در مرکز چین رخ داد، دست‌کم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت محلی در استان هوبئی رخ داد. مقامات چین اظهار کردند: در جریان این حادثه بیش از صد نفر از میان آوار نجات یافته و ۳۷ نفر دچار آسیب جدی شده‌اند. علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها