|

رویداد

اعلام محورهای دیدار پوتین با بایدن نشست میان رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در تاریخ ۱۶ ژوئن به میزبانی ژنو در سوئیس برگزار می‌شود و این اولین نشست آنها از زمان روی‌کارآمدن جو بایدن در ژانویه است. درگیری‌های منطقه‌ای در سوریه و لیبی، تهدیدات امنیتی جهانی و مسائل محیط زیستی احتمالا در دستورکار باشد. خبرگزاری اینترفکس هم به نقل از پوتین گزارش داد كه او انتظار دارد نشست با بایدن به ایجاد گفت‌وگو میان دو کشور کمک و تماس‌های شخصی را احیا کند.

واكنش چین به گروه 7 چین به گروه هفت (G7) هشدار داد،‌ روزهایی که گروه‌هایی کوچک از کشورهای جهان درباره سرنوشت دنیا تصمیم‌گیری می‌کردند،‌ دیگر به‌‌ سر آمده است. این هشدار از سوی دولت چین انتقادی به ثروتمندترین دموکراسی‌های جهان است که به‌دنبال یک موضع مشترک در قبال پکن هستند.

افشای همکاری جدید اطلاعاتی آمریکا و عربستان مجله فرانسوی متخصص در امور اطلاعاتی «اینتلیجنس‌آنلاین» نوشت، در زمانی که کاخ سفید خواستار تنظیم مجدد روابط خود با ریاض است، شرکت «فایو دامینز» آمریکا با کمک عوامل سابق سرویس اطلاعات مرکزی «سیا» و آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری با عربستان را برای ادغام داده‌های اطلاعاتی نظامی شروع کرده است که یکی از استراتژیک‌ترین قرادادهای عربستان محسوب می‌شود.

سقوط پی‌‌درپی شهرستان‌های افغانستان گروه طالبان حملات خود علیه مواضع دولت افغانستان در ولایت‌های این کشور را گسترش داده و توانسته است کنترل دو شهرستان دیگر را هم به دست آورد. براساس گزارش‌ها، شهرستان ارغنداب در ولایت جنوبی زابل و شهرستان علی‌آباد در ولایت شمالی قندوز امروز به دست طالبان افتاده است. منابع محلی می‌گویند جنگ در قندوز برای پس‌زدن طالبان از بازار علی‌آباد ادامه دارد و نیروهای امنیتی همچنان در مرکز این شهرستان حضور دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها