|

اتفاق

یورونیوز: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جورجیا ملونی، رهبر حزب «برادران ایتالیا»، با شعار «خدا، سرزمین مادری و خانواده» در آستانه پیشی‌گرفتن از حزب ضدمهاجر ماتئو سالوینی است. احتمالا حزب او دست‌کم ۲۰ درصد آرا را در انتخابات از آنِ خود خواهد کرد تا راست‌ترین پارلمان ایتالیا را از زمان پایان جنگ جهانی دوم به وجود بیاید.

بی‌بی‌سی: اِما کورونل، همسر خواکین گوزمن، قاچاقچی معروف زندانی در آمریکا، به جرائمش اعتراف کرده و ممکن است به حبس ابد محکوم شود. این زن ۳۱‌ساله در دادگاهی در واشنگتن‌دی‌سی پذیرفت در سال ۲۰۱۵ به فرار همسرش از زندان فوق‌امنیتی مکزیک کمک کرده و در امور مربوط به کارتل سینالوآ به گوزمن کمک می‌کرده است.

شرق: نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، در توییتر نوشت کشورش استخراج بیت‌کوین از انرژی حاصل از آتشفشان‌ها را شروع می‌کند. رئیس‌جمهور السالوادور نوشت: «رئیس شرکت برق زمین‌گرمایی دولتی به من گفت که استخراج بیت‌‌کوین به کمک انرژی آتشفشان بسیار ارزان، صددرصد پاک، صددرصد تجدید‌پذیر و بدون هرگونه انتشارات کربنی است».

اسپوتنیک: در آفریقای جنوبی، یک زن با به‌دنیا‌آوردن 10 قلو رکورد جهانی را شکست. گوسیامه تامارا سیتوله 37‌ساله از استان گاوتنگ آفریقای جنوبی، در‌حالی‌که هشت‌ماهه باردار بود، هفت پسر و سه دختر به دنیا آورد. پزشکان پیش‌تر با بررسی وی انتظار داشتند هشت فرزند به دنیا بیاورد.

ایسنا: کیم جونگ اون، رهبر ۳۷‌ساله کره‌شمالی به‌تازگی کی‌پاپ (موسیقی پاپ کره‌جنوبی) را «سرطان خطرناک» توصیف کرده است. همچنین طبق قانون جدیدی، آن دسته از شهروندان کره‌شمالی که درگیر این سبک موسيقي در کره‌جنوبی شوند، با پنج تا ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم می‌شوند.

تایمز: سیف‌الاسلام القذافی، فرزند معمر القذافی، دیکتاتور سابق لیبی، برای بازگشت به زندگی عمومی برنامه‌ریزی می‌کند و قصد نامزد‌شدن در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور را دارد. او در یک تماس تلفنی درباره رابطه‌اش با یک تیم از مشاوران که به نمایندگی از وی فعالیت می‌کنند، صحبت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها