|

رویداد

اعدام معترض جوان در عربستان عربستان سعودی یکی از متهمان جوان شرکت در اعتراضات ضدحکومتی اقلیت شیعیان ساکن این کشور را اعدام کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که یک گروه مدافع حقوق بشر با انتقاد‌ شدید از روند قضائی این پرونده، چگونگی محکومیت این جوان در دادگاه را زیر سؤال برده است.

حمله اسرائیل به غزه و خان‌‌یونس اسرائیل در واکنش به پرتاب بالن‌های آتش‌زا از سمت فلسطین، به مواضع حماس در غزه و خان‌یونس حمله هوایی کرد. اعلام شده که ۲۰ مزرعه و زمین در مناطق مرزی دستخوش حریق شده‌اند.

موافقت حوثی‌ها با برگزاری مذاکرات حوثی‌های یمن با برگزاری مذاکرات در قطر در صورت پاسخ مثبت ائتلاف عربی به پیام ارسال‌شده به آنها از سوی هیئت عمانی موافقت کردند. محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار‌‌الله، در توییتی گفت: اگر کشورهای عضو ائتلاف عربی پاسخ مثبتی به جواب رهبر انقلاب به نامه سلطان معظم بدهند، گمان نمی‌کنم مانعی برای مذاکره و تکمیل گفت‌وگو در قطر وجود داشته باشد.

رهبر کره‌شمالی لاغرتر از همیشه وضعیت سلامت رهبر جوان کره‌شمالی بازهم مناقشه‌برانگیز شد؛ چون تصاویر جدیدی که روز گذشته از وی منتشر شده، نشان می‌دهد او لاغرتر از قبل شده است. این تصاویر گمانه‌زنی‌ها در‌این‌باره را افزایش داده که آیا او بیشتر وزن کم کرده و اینکه آیا حین یک پیاده‌روی کوتاه نفس کم می‌آورد یا خیر؟ همچنین رسانه دولتی کره‌شمالی گزارش داد رهبری این کشور گفته اقتصاد در سال جاری میلادی بهبود داشته، اما خواستار اقداماتی برای مقابله با وخامت اوضاع غذایی در نتیجه کرونا و توفان ۲۰۲۰ شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها