|

اتفاق

گاردین: بازیکن‌های فوتبال خوش‌اخلاق، طرفداران را خوش‌اخلاق می‌کنند. این نتیجه‌گیری پس از پژوهشی است که به‌تازگی انجام‌ شده و تأثیر پیوستن محمد صلاح به تیم لیورپول را بر اخلاق مردم بررسی کرده است. ۱۶ درصد از جرائمی که به علت نفرت در سطح شهر لیورپول انجام می‌شده و 50 درصد از توییت‌های ضدمسلمانی طرفداران لیورپول کاهش یافته است.

ایرنا: رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق و رهبر کنونی مخالفان در پارلمان، همچنان در اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر سکونت دارد و آن را به نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید، تحویل نداده است. حتی از این محل برای ملاقات‌ با شخصیت‌ها استفاده می‌کند مثل دیدار با نیکی هیلی.

یورونیوز: اولین بیمار در جهان داروی جدید آلزایمر را دریافت کرد. مارک آرچامبولت ۷۰‌ساله اهل ساوث کینگزتاون در رودآیلند اولین بیماری است که داروی Aduhelm ) aducanumab ) را دریافت کرد. این دارو با خارج‌کردن پروتئین آمیلوئید بتا از مغز عمل می‌کند. این پروتئین باعث کاهش شناخت در بیماران آلزایمری می‌شود.

بی‌بی‌سی: مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، دو‌میلیارد‌و 700 میلیون دلار دیگر به چندین مؤسسه خیریه کمک کرده است. او گفت که ۲۸۶ مؤسسه را انتخاب کرده که روی مسئله تبعیض نژادی، هنر و آموزش کار می‌کنند. او که در بنیان‌گذاری آمازون کمک کرده بود، پس از جدایی بخشی از سهام این شرکت را دریافت کرد و با وجود این کمک‌ها، بیش از ۵۹ میلیارد دلار ثروت دارد.

سی‌ان‌ان: خبری که هم‌زمان با دیدار پوتین و بایدن مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها بود، خبر ابتلای کریستیان امان‌پور به سرطان تخمدان بود. خبرنگار سرشناس شبکه سی‌ان‌ان که ۶۳ سال دارد، پس از چهار هفته مرخصی، با حضور در برابر دوربین این شبکه از جراحی موفقیت‌آمیز و ادامه درمان چندماهه با شیمی‌درمانی خبر داد.

لوفیگارو: در جریان بازدید مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از یک‌ مدرسه ابتدایی در جنوب شرق فرانسه، کودکی از او‌ پرسید: بعد از سیلی‌ای که خوردی، بهتری؟! مکرون هم پاسخ داد: آه، بله، مشکلی نداره، چیز خوبی البته نبود، اینکه کسی مثلا تو حیاط مدرسه دیگری رو‌ بزنه چیز خوبی نیست. اون فرد هم حق نداشت به من سیلی بزنه.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها