|

حادثه‌ها

حادثه در ترن هوایی اصفهان در ترن هوایی شهربازی اصفهان حادثه‌ای رخ داد که چهار زن و مرد حبس شدند. ترن هوایی شهربازی اصفهان دچار مشکل شد و چهار زن و مرد بین زمین و آسمان معلق بودند اما آتش‌نشانان به‌موقع به محل رسیده و آنها را نجات دادند. فرهاد کاوه‌آهنگران، سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به حادثه محبوس‌شدن چهار نفر در ترن هوایی یک شهربازی، اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۲۲:۴۳ جمعه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شد که بلافاصله آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند. وی با بیان اینکه آتش‌نشانان از ایستگاه‌های ۱۵ و ۲۳ به همراه نردبان نجات به محل حادثه اعزام شدند، اضافه کرد: حبس‌شدن دو مرد ۳۶ و ۳۷‌ساله و دو زن ۳۲ساله در دستگاه ترن هوایی واقع در شهربازی شرق اصفهان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اصفهان اطلاع داده شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه علت حادثه توسط نیروهای راهور در دست بررسی است، افزود: حدود ۸۰ دقیقه طول کشید تا محبوس‌شدگان حادثه با یک عملیات ویژه و تخصصی نجات یافتند.

گرفتن کبوتر به قیمت برق‌گرفتگی مرد 48ساله‌ای در شهرستان ساوجبلاغ، هنگام گرفتن کبوتر روی تیر چراغ برق، دچار برق‌گرفتگی شد و جان سپرد. سرهنگ علی سلیمانی در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر یک فقره برق‌گرفتگی در شهرک کردان بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ، بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند. او افزود: با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد مرد 48ساله‌ای که برای گرفتن یك کبوتر از تیر چراغ برق بالا رفته بود بر اثر تماس با سیم برق، دچار برق‌گرفتگی شده و جان خود را از دست داد. سرهنگ سلیمانی اظهار کرد: جسد متوفی با تشکیل پرونده برای بررسی‌های لازم به پزشكی قانونی انتقال داده شد. فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با توصیه به شهروندان از آنان خواست: همواره با رعایت نکات ایمنی در مکان‌های پرخطر از وقوع چنین حوادث دلخراشی پیشگیری کنند.

غرق‌شدن قایق پناه‌جویان در نزدیکی جزایر قناری در حادثه غرق‌شدن یک قایق حامل پناه‌جویان در نزدیکی جزایر قناری متعلق به اسپانیا، دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند. یک کودک و یک زن باردار از‌جمله جان‌باختگان این حادثه هستند. جزایر قناری به یکی از مقاصد اصلی پناه‌جویانی تبدیل شده است که به امید زندگی بهتر در قاره اروپا به سفر دریایی پرخطر تن می‌دهند. بنا بر گزارش‌ها قایق حامل پناه‌جویان در نزدیکی جزیره لانزاروته غرق شد. لانزاروته، شرقی‌ترین جزیره از جزایر قناری در شمال غربی قاره آفریقاست. یک مسئول خدمات امدادرسانی جزیره لانزاروته گفت که تعداد سرنشینان قایق حامل پناه‌جویان ۴۹ نفر بوده است. به گفته وی، گروهی از رهگذران در ساحل لانزاروته در مجموع موفق به نجات جان ۲۰ مرد، ۱۷ زن و چهار کودک از‌جمله دو نوزاد شدند. به گزارش یورونیوز، همه سرنشینان این قایق پناه‌جویانی از کشورهای منطقه ساحل آفریقا بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها