|

رویداد

کشته‌شدن ۲۵۹ عضو طالبان وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در پی درگیری‌های مسلحانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۹ عضو طالبان کشته و ۱۶۱ نفر دیگر مجروح شدند. فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع ملی، می‌گوید جنگ در شبانه‌روز گذشته در دست‌کم ۱۳ ولایت افغانستان جریان داشته است.

گفت‌وگوهای نظامی بین آمریکا و قطر غانم بن شاهین الغانم، رئیس ستاد کل ارتش قطر و کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه درباره تقویت روابط دوجانبه بین آمریکا و قطر گفت‌وگو کردند.

هشدار درباره افزایش آمار گرسنگی در سوریه سازمان ملل متحد و یک سازمان خیریه هشدار دادند که وضعیت خشک‌سالی در سوریه موجب شدت‌گرفتن بحران گرسنگی در این کشور می‌شود. مایل رابسون، نماینده سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) گفت که برآوردهای این سازمان نشان می‌دهد که به علت خشک‌سالی تولید گندم در سوریه به نسبت سال گذشته بسیار کم باشد.

مادورو منتظر مذاکره با بایدن نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه با بلومبرگ گفت به حصول توافق با آمریکا که بتواند موجب ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشورش به‌ویژه در صنعت نفت آن شود، امید دارد. با‌این‌حال او گفت: فعلا هیچ سیگنال مثبتی دریافت نشده است، هیچ‌چیز.

پاسخ منفی عمران‌خان به سیا عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای که قرار است امروز روی آنتن برود، گفت كه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سی‌آی‌ای قطعا اجازه ندارد از داخل خاک پاکستان و پس از تکمیل خروجش از افغانستان عملیاتی داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها