|

اتفاق

فرارو: سه زن بوکانی موفق شدند به‌عنوان منتخبان این دوره وارد شورای این شهر شوند. ژیلا عبدی با کسب دو‌هزار‌و ۷۵۰ رأی، نفر اول بود. گلاویژ حسینی و پخشان سلیمی نفر ششم و هفتم انتخاب شدند. برخی فعالان رسانه‌ای شهر بوکان پوستر تبلیغاتی و کاهش میزان مشاکت مردم بوکان در انتخابات را علتی بر پیروزی او و ورود دیگر زنان به شورای شهر بوکان دانسته‌اند.

رویترز: هزاران نفر از مردم برزیل در سراسر این کشور و علیه برنامه‌های ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری خود برای مقابله با کرونا دست به راهپیمایی اعتراضی زده و او را بابت نداشتن سرعت کافی در تهیه واکسن‌های مورد نیاز و زیرسؤال‌بردن استفاده از ماسک مقصر دانستند. شمار قربانیان کرونا در برزیل از مرز نیم میلیون نفر عبور کرد.

نیوزویک: رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در زمان حضورش در کاخ سفید مجموعا ۹۹ روزش را در کلاب بدمینستر نیوجرسی گذراند. رفت‌وآمدهای زود به زود دونالد ترامپ به زمین گلفش در نیوجرسی طی حضور چهار‌ساله او در کاخ سفید، برای رأی‌دهندگان آمریکایی ۲.۴ میلیون دلار هزینه داشته است.

اسپورتال: آنگلا مرکل نسبت به ورزشگاه‌های شلوغ یورو ۲۰۲۰ در برخی کشورها انتقاد کرد. مرکل گفت: ما نمی‌توانیم طوری رفتار کنیم که انگار ویروس کرونا پایان یافته است. به نظر من ما باید مراقب باشیم تا در تابستان آزادی‌های زیادی داشته باشیم. ورود تماشاگران باید مرحله به مرحله افزایش یابد.

بی‌بی‌سی: وکیل شمیمه بیگم، دختر جوان بریتانیایی که به داعش در سوریه پیوست، می‌گوید موکلش قربانی قاچاق انسان بوده است. خانم بیگم در سال 2015 زمانی که 15 سال داشت به همراه دو دختر دبیرستانی به عضویت داعش درآمدند. او به دلیل لغو شهروندی‌اش در بریتانیا نمی‌تواند به این کشور برگردد.

نیویورك‌تایمز: اسقف‌های کاتولیک آمریکا، به شروع روندی رأی داده‌اند که ممکن است به جنجال سیاسی بزرگی در این کشور منجر شود و جو بایدن را از شرکت در مراسم عشای ربانی منع کند. این رأی‌گیری در جریان کنفرانس اسقف‌های کاتولیک آمریکا صورت گرفت و موضوع آن تدوین سندی خطاب به سیاست‌مداران حامی حق سقط جنین در آمریکا بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها