|

خبر

چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در سوپرجام پرسپولیس فاتح سوپرجام ایران شد؛ این تیم شب گذشته در ورزشگاه آزادی موفق شد با یک گل از سد تراکتور عبور کند و جام قهرمانی را به دست بیاورد. سرخ‌های تهرانی که فصل گذشته به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسیدند به مصاف تراکتوری رفتند که جام حذفی را به دست آورده بود. این بازی با تک‌گل عیسی آل‌کثیر به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید تا پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی فاتح سوپرجام شود. در 4 فصل اخیر، پرسپولیس ابتدا نفت تهران را برد و جام را به دست آورد. در دو فصل بعدش اما این تیم بدون آنکه بازی‌ای انجام دهد جام را گرفت؛ اول به این دلیل که استقلال در اردوی ترکیه بود و در زمین حاضر نشد، با حکم کمیته انضباطی پرسپولیس فاتح سوپرجام شد. بعد هم به دلیل قانون فوتبال ایران که می‌گوید تیمی که هر دو جام لیگ برتر و حذفی را به دست بیاورد خود به خود فاتح سوپرجام است، سومین سوپرجام متوالی را هم به دست آورد. شب گذشته اما بالاخره پرسپولیس بعد از قریب به هزار روز دوباره در زمین مسابقه در سوپرجام حاضر شد و این بار با شکست‌دادن تراکتور جام را از آن خود کرد.

استقلال- پدیده ازسرگیری لیگ پس از 23 روز در دیداری معوقه از هفته بیست‌ویکم، استقلال و پدیده مشهد به مصاف هم می‌روند. به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های لیگ در شرایطی برای برگزاری‌ بازی‌های تیم ملی دچار وقفه شد که دو بازی از هفته‌های قبل باقی مانده بود. در برنامه سازمان لیگ برای ادامه رقابت‌ها، ابتدا این دو مسابقه لحاظ شده تا تعداد بازی همه تیم‌ها در هفته‌های رو به پایان لیگ، برابر شود. یکی از این دو دیدار، بازی استقلال و پدیده مشهد از هفته بیست‌و‌یکم است که امروز، از ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. استقلال به دنبال سهمیه، خیال راحت پدیده از بقا استقلال تا هفته‌های نخست نیم‌فصل دوم، از مدعیان جدی قهرمانی بود ولی کسب چند نتیجه نامطلوب این تیم را از کورس مدعیان دور کرد البته استقلال هنوز شانس کمی برای قهرمانی دارد ولی دغدغه اصلی آبی‌پوشان به‌دست‌آوردن سهمیه آسیاست که رقابت سختی با فولاد، گل‌گهر، تراکتور و آلومینیوم دارد و در صورت پیروزی در این بازی معوقه، جایگاه خود را در رتبه سوم محکم‌تر از قبل خواهد کرد. استقلال در چهار بازی گذشته در لیگ فقط یک برد داشته که آن‌هم در بازی آخر بوده است. شاگردان مجیدی در شرایطی پا به این دیدار می‌گذارند که این باشگاه روزهای پرتنشی را به خاطر اختلاف بین مدیرعامل و سرمربی پشت می‌گذارد. پدیده از نظر فرم، وضعیتی نزدیک به استقلال دارد. این تیم در پنج دیدار قبلی فقط یک پیروزی کسب کرده که آن‌هم در بازی آخر بوده است. پدیده 30 روز است که بازی نکرده، این تیم با 28 امتیاز در رتبه هشتم جای دارد و نه از بابت سقوط نگران است و نه به‌صورت جدی به تصاحب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کند. تقابل‌های جذاب استقلال و پدیده سرمربی پدیده مشهد، مهدی رحمتی است که یکی از نام‌های بزرگ استقلال در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و افتخارات زیادی با این تیم به‌دست آورده است. آخرین روزهای حضور رحمتی به‌عنوان بازیکن در استقلال با اولین روزهای سرمربیگری فرهاد مجیدی در این تیم هم‌زمان بود البته در آن پنج مسابقه فرصت بازی به مهدی رحمتی نرسید. در هر صورت این اولین جدال دو کاپیتان سابق استقلال به‌عنوان سرمربی است. این دو 37 بازی در لیگ در کنار هم برای استقلال در لیگ برتر بازی کردند و در آخرین قهرمانی استقلال در این تیم حضور داشتند. یکی دیگر از چهره‌های خاص این مسابقه، امین قاسمی‌نژاد کاپیتان پدیده است. در نقل و انتقالات زمستانی، استقلال تمام تلاش خود را برای جذب این بازیکن انجام داد و قاسمی‌نژاد تا آستانه استقلالی‌شدن رفت ولی رضایت‌نامه این بازیکن صادر نشد.

رونالدو - علی دایی اختلاف کمتر شد کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی دنیای فوتبال به‌زودی رکورد گل‌های زده ملی علی دایی را می‌شکند. دیدار تیم‌های پرتغال و آلمان در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در شرایطی برگزار شد که هواداران ایرانی فوتبال امیدوار بودند رونالدو در امر گل‌زنی ناکام بماند. این فوق‌ستاره که در بازی نخست پرتغال برابر مجارستان موفق به ثبت دبل شده بود فقط به سه گل دیگر نیاز داشت تا به رکورد علی دایی برسد. به گزارش فرارو، با وجود آنکه پرتغال در این بازی ۴ بر ۲ مغلوب شد و شکست سنگینی خورد، ولی کریستیانو رونالدو یک بار دیگر هنرش در امر گل‌زنی را به رخ کشید و دروازه آلمان را گشود. گل کریستیانو رونالدو در این بازی صدوهفتمین گل ملی‌اش بود. به این معنی که او فقط به دو گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد برترین گل‌زنان تیم‌های ملی که در اختیار علی دایی است، برسد. علی دایی بعد از ۱۵۹ بازی ملی با ۱۰۹ گل زده خداحافظی کرد و فعلا همچنان رکورددار است؛ با‌این‌حال «فعلا» کریس رونالدو رکورد او را تهدید می‌کند و به نظر می‌رسد به‌زودی این رکورد را از آنِ خود خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها