|

رویداد

تعیین سفیر قطر از سوی ریاض محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه عربستان، استوارنامه منصور بن‌خالد بن‌فرحان آل‌سعود، سفیر عربستان در قطر را تحویل گرفت. از سال ۲۰۱۷ که بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس آغاز شد و عربستان، مصر، بحرین و امارات، دوحه را تحریم کردند، این اولین‌بار است که عربستان سفیری برای قطر تعیین می‌کند.

حمله مجدد به عین‌الاسد دولت عراق از حمله راکتی به یک پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در خاک این کشور خبر داد. ارتش عراق اعلام کرد راکت پرتاب‌شده به اطراف پایگاه هوایی عین‌الاسد اصابت کرده و تلفات انسانی نداشته است.

آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره ‌شمالی نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی با اشاره به اظهارات اخیر رهبر کره‌شمالی درباره آمادگی برای مذاکره و مقابله با آمریکا گفت: امیدوارم سخنان اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، بیانگر این باشد که ما به‌زودی پاسخ مثبتی در قبال پیشنهادمان برای برگزاری نشستی در هر کجا، هر لحظه و بدون هیچ پیش‌شرطی دریافت می‌کنیم.

اولویت‌های وزارت خارجه جدید اسرائیل یائیر لاپید که قرار است دو سال وزیر خارجه اسرائیل باشد و بعد به مدت دو سال به سمت نخست‌وزیری برسد، تأکید کرد که وزارت خارجه او، تمرکز خود را بر بهبود روابط با حزب دموکرات آمریکا و افزایش روابط با یهودیان جهان به‌خصوص در آمریکا و نیز کاهش اختلاف‌ها با اردن و فلسطین قرار می‌دهد.

بررسی بازسازی غزه محمد اشتیه، نخست‌وزیری فلسطین و یک مسئول عمانی درباره حملات اسرائیل و بازسازی غزه علاوه‌بر تقویت همکاری تجاری بین دو طرف گفت‌وگو کردند. خبرگزاری رسمی عمان خبر داد سالم بن‌حبیب العمیری، کاردار عمان در فلسطین، با نخست‌وزیری فلسطین در دفترش در رام‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد. همچنین وزارت خارجه مصر تأکید کرد قاهره با جدیت در حال تلاش برای تثبیت آتش‌بس در نوار غزه و آغاز عملیات بازسازی این منطقه است.

احتمال تعطیلی سومین حزب بزرگ پارلمان ترکیه شبکه سی‌ان‌ان ترک گزارش داد دیوان قانون اساسی ترکیه با کیفرخواستی به‌منظور ممنوعیت فعالیت حزب دموکراتیک خلق حامی کردها به اتهام ارتباط ادعایی با شبه‌نظامیان موافقت کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به این ترتیب راه برای تعطیلی سومین حزب بزرگ پارلمان ترکیه هموار می‌شود.

تهدید دوباره چین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: این همان کار دیپلماتیک است؛ هدایت کشورهای جهان، فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی‌ترین بخش تلاش ماست تا در نهایت چین را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم؛ «اینکه به شکل مسئولانه‌ای اجازه تحقیقات درباره منشأ کرونا را می‌دهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین‌المللی مواجه می‌شوید».

محاکمه متهمان پرونده کودتای اردن دادگاه امنیت کشور اردن روز گذشته محاکمه دو متهم پرونده مشهور به کودتا، یعنی باسم ابراهیم یوسف عوض‌الله و شریف عبدالرحمان حسن بن‌زید را در جلسه‌ای محرمانه آغاز کرد و به رسانه‌ها و چهره‌های حقوقی اجازه حضور در جلسه را نداد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها