|

خبر

ذوالنوری از ریاست کمیسیون امنیت ملی برکنار شد ایسنا: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تغییر کرد. انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در اجلاسیه دوم برگزار شد. بر این اساس، وحید جلال‌زاده به‌عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شد. در سال اول کاری مجلس یازدهم، مجتبی ذوالنوری رئیس این کمیسیون بود. همچنین ابراهیم عزیزی و عباس مقتدایی به‌عنوان نواب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شدند.

نحوه چینش کابینه ابراهیم رئیسی از زبان یک اصولگرا مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیسی معتقد به تشکیل دولت فراجناحی است، گفت: با تشکیل دولت فراجناحی از همه ظرفیت‌های کشور در جهت اعتلای نظام و رفع مشکلات مردم استفاده شود. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، با اشاره به انتخاب سید‌ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب گفت: رئیسی در ابتدای ثبت‌نام خود را کاندیدای مستقل دانست و در برخی نطق‌ها اشاره کرد تیم همکار او از کسانی خواهد بود که دارای شایستگی و کارآمدی لازم است. او ادامه داد: رئیسی از ظرفیت‌ها بدون توجه به جریان سیاسی بهره می‌برد. به نظر می‌رسد او کسانی را که ظرفیت نخبگی، توانمندی و تجربه داشته باشند، در دولت خود به کار خواهد گرفت. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن امیدواری از اینکه انتخاب رئیسی موجب تحول در مدیریت کشور شود، افزود: همچنین شاهد اجرائی‌شدن شایسته‌سالاری باشیم و دست در دست هم کشور را در سایه نظام جمهوری اسلامی پیش ببریم. مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه رئیسی معتقد به تشکیل دولت فراجناحی است، گفت: این مفهوم در اساسنامه جامعه روحانیت مبارز بازنگری شد و امیدواریم وی با روی‌کار‌آمدن بر ریاست قوه مجریه و با تشکیل دولت فراجناحی از همه ظرفیت‌های کشور در جهت اعتلای نظام و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

حسین مرعشی: تجربه یکدست‌شدن حاکمیت موفق نبوده است اعتمادآنلاین: حسین مرعشی درباره انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری گفت: «تجربه کارکرد و عملکرد حاکمیت یکدست، پیش از این سنجیده شده و هرگز این تجربه موفق نبوده است». او درباره ادعای اصولگرایان درخصوص سهولت انجام کارها در این شیوه نیز تأکید کرد: «خطر تبدیل این دوستان به دو گروه بسیار جدی‌تر از این حرف‌هاست و نباید در ابتدای کار روی این حرف‌ها حساب کرد؛ چرا‌که حفظ انسجام تنها در شرایط وجود و حضور رقیب ممکن است». مرعشی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه اصلاح‌طلبان ایران به چاه شورای عالی اصلاحات نیفتاد و باز هم تشتت در تصمیم‌گیری بین اصلاح‌طلبان برای معرفی و حمایت‌کردن یا حمایت‌نکردن از کاندیداهای موجود در عرصه انتخابات وجود نداشت، گفت: «واقعیت این است که حتی در صورت اعلام موضع واحد، باز هم نتیجه اصلی هیچ تفاوتی نمی‌کرد». او ادامه داد: «خیلی روشن در شورای شهر تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ همه اصلاح‌طلبان با تصمیم جمعی حضور داشتند، اما هیچ تفاوت معناداری بین اینکه همه گروه‌ها می‌آمدند یا تصمیم جمعی اتخاذ نشد، دیده نمی‌شود. کما‌اینکه در شورای شهر تهران و شهرهای بزرگ همه گروه‌ها با وحدت در عرصه انتخابات لیست داده بودیم و حضور داشتیم، اما نتیجه تغییری نکرد».

محمد عطریانفر: رئیسی وعده‌های تبلیغاتی‌اش را مبنا قرار دهد، موفق می‌شود ایلنا: محمد عطریانفر، درباره انتخاب سید‌ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب گفت: «سید‌ابراهیم رئیسی در کارنامه ۴۰‌ساله قضائی خودشان در حوزه یک مأموریت ملی عهده‌دار مسئولیت‌های مهمی بودند و در مجموع عملکرد ایشان به‌ویژه در مقطع ریاست قوه قضائیه به حدی مورد توجه قرار گرفت که حتی کسانی که نسبت‌به دیدگاه سیاسی ایشان مرزبندی داشتند از حضور موفق ایشان استقبال کردند». او افزود: «تجربه ۴۰‌ساله ایشان در حوزه قضا قابل دفاع و احترام بوده است. رقابت سیاسی را ایشان از سال ۹۶ شروع کرد که مقطع دوم تجربه ایشان بود که جریان اصولگرا بر ایشان اتفاق‌نظر داشت. اگرچه نتوانستند در رقابت انتخاباتی موفق شوند، این توفیق در انتخابات ۱۴۰۰ همراه ایشان بود و امروز به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت، رأی قابل قبولی را در فضای انتخاباتی کسب کردند و مثبت تلقی می‌شود». عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «آقای رئیسی اگر وعده‌های تبلیغاتی و مناظراتی خود را مبنای کار قرار دهد، دستاوردی که خواهد داشت با وجود زمینه همراهی مجلس و دستگاه قضائیه با او موفق خواهد بود».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها