|

خبر

۱۱۷۱۶ ابتلای جدید کرونا در کشور
شرق:‌ بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از سی‌ویکم خرداد تا اول تیرماه، ۱۱۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون چهارمیلیون‌و ۴۰۳هزارو ۷۵۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹۷۲هزارو ۸۷۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به پنج‌میلیون‌و ۳۷۶هزارو ۶۲۴ دُز رسید. براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱هزارو ۷۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزارو ۲۷۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه‌میلیون‌و ۱۱۷هزارو ۳۳۶ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۳هزارو ۲۱۷ نفر رسید. سه‌هزار‌و ۲۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. درحال‌حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در استان تهران وضعیت بیماری در این استان را تشریح کرد. همچنین دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا گفت: متأسفانه از ابتدای هفته سوم و چهارم خرداد فرایند نزولی بیماران بستری و سرپایی کرونایی متوقف شد؛ یعنی ما در دو هفته اول خرداد کاهش آمار را داشتیم، ولی از هفته سوم و چهارم عملا به کفه رسیدیم و تعداد بیماران کاهش نیافته است. وی افزود: به نظر می‌رسد کانون‌های مختلفی در تهران وجود دارند که این کانون‌ها هرچند وقت یک بار تعدادی از بیماران را دارند. الان نقشه درگیری بیماری در هر پنج حوزه جغرافیایی شهر تهران فعال است و تقریبا درحال‌حاضر همه شهرستان‌های شهر تهران نارنجی هستند. زالی تأکید کرد: تنها شهرهای بهارستان، ملارد و قدس زرد هستند اما شهر تهران این هفته هم نارنجی بود و پیش‌بینی می‌کنیم رنگ نارنجی هفته دیگر هم برقرار باشد.
ازن ۶ روز از هوای خردادماه تهران را آلوده کرد
ایسنا: در خردادماه امسال کیفیت هوای شهر تهران در ۲۵ روز در شرایط قابل قبول و در شش روز به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که کیفیت هوای تهران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییری نکرده است. بر این اساس طی خردادماه سال ۱۳۹۹ نیز کیفیت هوای تهران مانند امسال ۲۵ روز در شرایط قابل قبول و طی شش روز با شاخص آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. ازن آلاینده‌ای ثانویه است که برای تولید به وجود اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار در حضور نور خورشید نیاز دارد. به‌دنبال افزایش شدت تابش خورشید در روزهای گرم سال، بستر مناسبی برای تولید آلاینده ازن به‌‌ویژه در ساعات بعدازظهر ایجاد می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، توصیه‌ می‌شود که همه افراد به‌ویژه گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار طی روزهایی که غلظت آلاینده ازن در هوا افزایش می‌یابد، به‌‌ویژه در ساعات اوج گرما (۱۲ تا ۱۸) حتی‌المقدور از حضور در فضای باز خودداری کنند.
ایجاد یک حساب واحد برای تجمیع درآمدهای شهرداری
شرق: اعضای شورای شهر تهران ایجاد حساب متمرکز برای وجوه درآمدهای شش بخش مختلف شهرداری را تأیید کردند. یک‌فوریت لایحه «تأیید حساب تمرکز وجوه درآمدی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک و شرکت برج میلاد» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد. در ابتدا وحید عرب، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، در توضیح این لایحه گفت: همه درآمدهای شهرداری باید به حسابی که به تأیید شورا رسیده واریز شود و در بودجه سال ۱۴۰۰ برخی اعتبارات تعیین شد. حال به‌منظور مشخص‌شدن حساب واریزی درآمد موارد مطرح‌شده، این لایحه به شورا ارائه شده است. در ادامه حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر، گفت: مصوبه ما در بودجه سال ۱۴۰۰ تصریح کرده است که این درآمدها اختصاصی بوده و در خزانه شهرداری حسابی به همین نام ایجاد شود، حال چه ابهامی وجود دارد که این لایحه به شورا ارائه شده است؟ سپس ابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورای شهر خطاب به رسولی گفت: فعلا در حال بررسی یک‌فوریت این لایحه هستیم و جزئیات آن باید بعدا بررسی شود، بنابراین درحال‌حاضر این لایحه باید مورد رأی‌گیری قرار گیرد. در نهایت یک‌فوریت لایحه با ۱۴ رأی موافق تصویب شد.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها