|

کفش‌ها اعتیاد آور هستند!

پژوهش‌های صنعت مد ثابت کرده است که کفش اعتیاد آور است!

کفش‌ها اعتیاد آور هستند!

پژوهش‌های صنعت مد ثابت کرده است که کفش اعتیاد آور است!

به گزارش اداره برند و ارتباطات گروه صنعتی ملی ، پژوهش ها نشان می دهد قشر جلوی مغز هر گاه انسان کفشی را که دوست دارد می بیند، فعال می شود. این قسمت از مغز " نقطه جمع کننده "آن است .

این حسی است که همه انسان‌ها ممکن است آن را تجربه کنند ، میل به داشتن و پوشیدن کفش‌های برازنده در بسیاری افراد وجود دارد اما جذابیت کفش به حدی است که گاه این تمایل در انسان ممکن است شکل اعتیاد پیدا کند، شواهد نشان می‌دهد این اعتیاد در زنها چندین برابر مردان امکان بروز دارد.

والری استیل، مدیر و طراح ارشد موزه در «موسسه مد فن آوری» نیویورک می گوید «کفش جایگاه بسیاری ویژه ای در تخیل خانم ها دارد».

او می افزاید «کیف ها هم درس بعضی جنبه‌ها از چنین جذابیتی برخوردار هستند، اما کفش از جایگاه بسیار خاص و خوشایندتری برخوردار است. بسیاری از زنانی که من با آن ها صحبت کرده ام می گویند گویی کفش‌ها با آن ها حرف می زنند. آن‌ها می گویند مرا بخر و با خود به خانه ببر! کفش برعکس پوشاک و لباس شکل و فرم دارد، ساختار ویژه ای دارد و حتی بعضی می گویند اهمیتی ندارد اگر پس از خرید از این کفش‌ها زیاد استفاده نکنند. آن ها می گویند می توانیم کفش‌ها را روی میز بگذاریم و فقط آن‍‌ها را ستایش کنیم! من فکر می کنم کفش نوعی ویژگی برای بسیاری دارد، آن ها مثل مینیاتورهای کوچکی از یک اثر هنری هستند».

استیل می گوید «به عنوان مثال با وجودی که اغلب زنان کفش‌هایی با پاشنه‌های بلند هم می پوشند اما خیلی از آن ها فقط این کفش‌ها را در کمد نگه می دارند. بیشتر خانم ها با کفش پاشنه ده دوازده سانتی در کوچه و خیابان راه نمی روند. ممکن است یک جفت کفش پاشنه بلند داشته باشند که به هنگام ضرورت داشتن اعتماد به نفس بیشتر آن ها را بپوشند اما تعداد بیشتری کفش دارند که برای روزهای خاصی نگه داشته شده اند که ممکن است هیچ‌وقت نیایند! ».

همین اعتیاد به کفش سوژه‌ای شد تا چند سال قبل در موزه مد نیویورک ،‌ نمایشگاهی با همین عنوان برپا شود و مجموعه ای از نمونه های بسیار افراطی از انواع کفش‌ها با پاشنه‌های متفاوت و ساخت طراحان سرشناس و معروف، با قیمت هایی که سربه آسمان می زنند، به نمایش گذاشته شدند.

در بین انواع پوشاک ، کفش این ویژگی را دارد که بیرون از تن نیز شخصیت خود را به طور واضحی در معرض نمایش قرار می‌دهد .

شاید به همین دلیل است که در صورت امکان برخی کفش‌های خود را در قفسه‌های سازمان یافته قرار می دهند تا به تماشای آن بنشیند!

هرچند اعتیاد به کفش می تواند رابطه مستقیمی با توان اقتصادی افراد داشته باشد اما در دهه‌های اخیر هویتی که کفش ایجاد می کند، در طبقه متوسط نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که حتی تماشای کفش نیز برایتان جذاب است توصیه می کنیم سری هم به فروشگاه آنلاین کفش ملی به نشانی sahop.mellishoes.ir بزنید .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها