|

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد:

بانک مرکزی نباید در جریان مسیر تحمیلی ارز قرار گیرد

وزیر اقتصاد گفت: بانک مرکزی نباید متأثر از مسیر تحمیلی جریان ارز که در طول چند سال اخیر شکل گرفته قرار گیرد.

بانک مرکزی نباید در جریان مسیر تحمیلی ارز قرار گیرد

به گزارش اقتصادآنلاین، احسان خاندوزی در نشست هم اندیشی با استادان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد : باید جمعی از استادان دانشکده‌های اقتصادی را شکل دهیم تا در مورد هر کدام از موضوعات محدود و معین، ظرف چند ماه خروجی‌های قابل ارائه برای سیاستگذاری از جمله پیش‌نویس لایحه به وزارت اقتصاد ارایه کنند .

احسان خاندوزی در ادامه با بیان اینکه این همکاری می‌تواند، با محوریت پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد صورت بگیرد افزود:باید با مشارکت رسمی و مستمر دانشکده‌ها برای هر موضوعی، طرح مشخصی تعریف شود و انشاء الله بعد از بودجه ۱۴۰۱ که تا آذرماه سال جاری تکلیف آن مشخص می‌شود، این همکاری‌ها را وارد مرحله اجرایی کرد.

وزیر اقتصاد همچنین ابراز امیدواری کرد: با این تعاملات، کیفیت سیاستگذاری های اقتصادی کشور در برخی از حوزه‌ها افزایش یافته و هزینه سیاستگذاری های غلط نیز کاهش یابد.

خاندوزی در مورد مساله ارز نیز گفت: بانک مرکزی نباید متأثر از مسیر تحمیلی جریان ارز که در طول چند سال اخیر شکل گرفته قرار گیرد و باید سعی شود با افزایش منابع ارزی، مدیریت مصارف ارزی و سخت‌گیری کردن در حساب سرمایه در کنار مساله انتظارات، سیاست بازگشت به نرخ‌های پایین‌تر را مد نظر داشته باشد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در موضوع بانک ها، مسالهن ظارت بر خلق پول بانکی و کنترل ترازنامه بانکی بانک‌های دولتی و خصوصی مهم است‌ افزود: با توجه به گستردگی نظریه‌های اقتصادی جمع بندی برای اعمال یک سیاست واحد و بی حاشیه کار دشواری است.

بر اساس این گزارش در این نشست تعدادی از اساتید اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی به طرح دیدگاه های خود در زمینه مشکلات اقتصادی کشور پرداختند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها