|

پردرآمدترین شرکت‌های هواپیمایی در سال کرونایی

با شیوع کرونا، شرکت‌های هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۰ درصد از درآمد خود را از دست دادند که معادل ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است.

پردرآمدترین شرکت‌های هواپیمایی در سال کرونایی

به گزارش دویچه‌وله، با شیوع کرونا، شرکت‌های هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۰ درصد از درآمد خود را از دست دادند که معادل ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است.

در این دوران همه‌گیری کرونا، شرکت‌های بزرگی چون ایرفرانس به رتبه ۲۲ و لوفت‌هانزا به رتبه ۲۴ لیست جابجایی مسافر "یاتا" سقوط کردند.

اما ۱۲ شرکت توانستند شرایط را برای بقای خود مهیا کنند و نسبت به سایر شرکت‌های هواپیمایی بیشترین درآمد را داشته باشند.

-ایزی‌جت

ایزی‌جت (Easyjet) بزرگترین شرکت هواپیمایی بریتانیا براساس شمار انتقال مسافر و تعداد پروازهای بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ موفق شد ۲۶ میلیون و ۵۱۰ هزار مسافر جابجا کند. این شرکت در رتبه دوازدهم پردرآمدها قرار دارد.

1-format43

رتبه ۱۱-ترکیش ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ترکیه، ترکیش ایرلاینز که مقر آن در فرودگاه جدید استانبول است، در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۷ میلیون و ۲۳۰ هزار مسافر را جابجا کرد.

DSC_0009_TC_JND_Turkish_Airlines_AIrbus_A330_April_2014_Foto_Huber

رتبه ۱۰-لاتام

شرکت هواپیمایی لاتام که در سال ۲۰۱۲ در آمریکایی لاتین از ادغام دو شرکت هواپیمایی در شیلی و برزیل تاسیس شد توانست ۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر را در سال پاندمی کرونا جابجا کند.

رتبه ۹-ایندیگو

شرکت هندی ایندیگو که در شبه قاره هند با قیمت‌های ارزان مسافر جابجا می‌کند نیز توانست ۳۵ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر در سال ۲۰۲۰ حمل کند و در رتبه نهم لیست "یاتا" جای گیرد.

IndiGo_Airbus_A320-200_Spijkers-2

رتبه ۸ -یونایتد ایرلاینز

شرکت یونایتد ایرلاینز، یکی از سه شرکت بزرگ هواپیمای در آمریکا است. این شرکت موفق شد ۳۷ میلیون و ۸۴۰ هزار مسافر را در سال ۲۰۲۰ جابجا کند.

رتبه ۷-ایرچاینا

شرکت هواپیمایی چینی ایرچاینا که در عرصه انتقال و جابجایی مسافر در خارج از مرزهای چین فعالیت دارد، توانست در سال گذشته میلادی ۴۲ میلیون و ۵۷۰ هزار مسافر را جابجا کند.

رتبه ۶-رایان ایر

شرکت ایرلندی رایان ایر که در اروپا به لحاظ جابجایی مسافر رتبه اول را در اختیار دارد، در سال ۲۰۲۰ توانست ۵۱ میلیون مسافر را جابجا کند. در سال ۲۰۲۰ در کل اروپا ۳۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر جابجا شده‌اند که این رقم به نسبت سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

newFile

رتبه ۵- دلتا ایرلاینز

شرکت آمریکایی دلتا ایرلاینز که مرکز آن در آتلانتا است در سال ۲۰۲۰ موفق به جابجایی ۵۵ میلیون و ۶۰ هزار مسافر شده است.

im24age

رتبه ۴-شرکت هواپیمایی شرقی چین

شرکت هواپیمایی شرقی چین (China Eastern Airlines) با بیش از ۵۵۰ فروند هواپیما که مرکز آن در شانگهای قرار دارد، ۶۱ میلیون و ۵ هزار مسافر در سال ۲۰۲۰ جابجا کرده است.

128a3ac6de1bb46570af4cca67c80a75

رتبه ۳-آمریکن ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آمریکن ایر لاینز که مرکز آن در فرودگاه دالاس واقع در ایالت تگزاس آمریکا است، ۶۵ میلیون و ۷۴۰ هزار مسافر در سال ۲۰۲۰ جابجا کرده و در رتبه سوم لیست "یاتا" قرار گرفته است.

American-Airlines-787-800

رتبه ۲-شرکت هواپیمایی جنوبی چین

شرکت‌های هواپیمایی در حالی که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسافر را جابجا کردند، این رقم در سال۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کرونا به یک میلیارد و ۸۰۰ هزار نفر رسید. شرکت هواپیمایی جنوبی چین (China Southern Airlines) که شماره یک درآسیا است توانست ۶۷ میلیون و ۵۷۰ هزار مسافر جابجا کند.

رتبه اول- ساوت‌وست ایرلاینز

ساوت‌وست ایرلاینزاز ایالت تگزاس آمریکا علیرغم از دست دادن ۱۰۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۰، با جابجایی ۶۷ میلیون و ۷۸۰ هزار مسافر در رتبه اول جای گرفته است.

201022-southwest-airlines-ac-533p

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها