|

نام جدید شرکت فیسبوک اعلام شد

شبکه اجتماعی فیسبوک، دیگر با این نام تعریف نخواهد شد و اکنون این شرکت با نام متا (Meta) شناخته می‌شود.

نام جدید شرکت فیسبوک اعلام شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از انگجت؛ مارک زاکربرگ در رویداد Connect نام جدید شرکت فیسبوک را اعلام کرد و این شرکت را متا نامید.

شبکه اجتماعی فیسبوک، دیگر با این نام تعریف نخواهد شد و اکنون این شرکت با نام متا (Meta) شناخته می‌شود. چون نام فیسبوک همه فعالیت‌های این شرکت را پوشش نمی‌دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد، زاکربرگ تصمیم به تغییر نام شرکتش گرفت.

مارک زاکربرگ گفت: "نام فیسبوک همه محصولات ما را تعریف نمی‌کند و ما از اکنون به بعد با نام متا شناخته خواهیم شد." زاکربرگ نام جدید این شرکت را در جریان یک سخنرانی مجازی برای رویداد Connect این شرکت اعلام کرد. بنابراین فیسبوک و خانواده برنامه‌های آن بخشی از شرکت بزرگتر متا خواهند بود و زاکربرگ رهبری آن را برعهده خواهد داشت.

این تغییر نام شباهت‌هایی به زمانی دارد که گوگل نام خود را به آلفابت تغییر داد، شرکت هلدینگی که اکنون گوگل را اداره می کند. فیسبوک هم با ایجاد برند متا قصد دارد چنین کاری را انجام بدهد و پلتفرم فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست‌های واقعیت مجازی Oculus زیرمجموعه متا قرار خواهند گرفت.

فیسبوک این نام را بیشتر منعکس‌کننده جاه‌طلبی‌های آینده خود برای تبدیل از شبکه اجتماعی به شرکت متاورس می‌داند. زاکربرگ باید دقیقاً مشخص کند که "شرکت متاورس" برای پلتفرم اصلی و کاربرانش چه معنایی دارد، اما واقعیت افزوده و مجازی در چشم انداز اصلی این شرکت هستند. این شرکت قبلاً نسخه اولیه یک پروژه به نام Horizon Workrooms را به نمایش گذاشت که به افراد امکان می‌دهد جلسات را به صورت VR برگزار کنند. این شرکت همچنین تجربه‌های جدید «Horizon Home» و «Horizon Venues» را پیش‌نمایش کرد. در اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ هزار کارگر جدید را در اروپا به منظور ایجاد متاورس خود استخدام کند.

درباره متاورس معانی مختلفی وجود دارد اما مدیران فیسبوک اعلام کردند که متاورس مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که کاربران می‌توانند با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار آنها حضور ندارند به خلق محتوا و گشت‌و‌گذار بپردازند.

این تغییر نام در یکی از مخاطره آمیزترین لحظات تاریخ این شرکت رخ می دهد. این شبکه اجتماعی از پیامدهای «مقالات فیسبوک»، مجموعه‌ای از اسناد داخلی جمع‌آوری‌ شده توسط یک کارمند سابق که اکنون به افشاگر تبدیل شده، رنج می برد. این اسناد مبنای یک سری شکایات به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و همچنین منبع بیش از دوازده گزارش در مورد عدم موفقیت این شرکت در جلوگیری از موج اطلاعات نادرست، سخنان نفرت انگیز و سایر آسیب های ناشی از این پلتفرم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها