|

۹۸ درصد جایگاه‌های سوخت در مدار قرار دارند

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده و امکان دریافت بنزین یارانه‌ای در این جایگاه‌ها فراهم است.

۹۸ درصد جایگاه‌های سوخت در مدار قرار دارند

فاطمه کاهی در رابطه با آخرین وضعیت فعال سازی جایگاه‌های سوخت اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده و امکان دریافت بنزین یارانه‌ای در این جایگاه‌ها فراهم است.

وی افزود: همچنین در بیش از هزار و ۹۰۰ جایگاه نیز سوخت‌گیری فقط با نرخ دوم (سه هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر لیتر) فراهم است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در مجموع سه هزار و ۹۰۰ جایگاه که حدود ۹۸ درصد جایگاه‌های کل کشور است در حال حاضر در مدار سوخت‌گیری است.

نمی‌توان زمان مشخصی را برای برطرف شدن کامل این مشکل اعلام کرد

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت، نیز در همین رابطه با بیان اینکه در دلیل اصلی اختلالی که در سامانه به وجود آمد همچنان در حال بررسی است، گفت: با توجه به اینکه فرآیند فعال سازی جایگاه‌های سوخت و اتصال آن به سامانه هوشمند کاملاً دستی است، نمی‌توان زمان مشخصی را برای برطرف شدن کامل این مشکل اعلام کرد. این فرایند زمان بر بوده اما به نظر می‌رسد در یک یا دو روز آینده اغلب جایگاه‌های سوخت فعال شود.

وی افزود: بیش از ۴۰ هزار نازل سوخت در کشور وجود دارد که همه آنها باید به صورت دستی مجدد به سامانه هوشمند سوخت رسانی کشور متصل شود، بنابراین این کار زمان بر است.

سخنگوی وزارت نفت گفت: همچنین در رابطه با سهمیه جبرانی سوخت برای این مدت اظهار کرد: هنوز میزان این سهمیه مشخص نیست و جزئیات آن در جلسه هیئت دولت بررسی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها