|

جزئیات مسکن مجردها در طرح جهش تولید مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین گروه از مجردهایی که می‌توانند در پروژه‌های مسکن حمایتی ثبت نام کنند، بانوان مجرد بالای ۳۵ سال هستند.

جزئیات مسکن مجردها در طرح جهش تولید مسکن

به گزارش ایلنا، در طرح جهش تولید مسکن یا همان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، قرار بر این است که برخی از شرایط تسهیل شود تا گروه‌های مختلفی از متقاضیان مسکن در این طرح مشارکت داشته باشند. اصلاح شرط فرم «ج»، میزان سابقه مالکیت مسکن و تاهل از جمله شرایطی است که احتمال تغییر در مقررات مربوط به آنها وجود دارد.

در حال حاضر شرایط استفاده از مسکن دولتی و حمایتی چه مسکن مهر، مسکن ملی و سایر پروژه‌ها این است که فرد متقاضی باید متاهل و سرپرست خانوار باشد. اما قانون تبصره‌ای دارد مبنی بر اینکه بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن می توانند مشمول پروژه‎های مسکن حمایتی شوند.

حال اینکه همین موضوع در جامعه مورد اعتراض گروهی از مردان مجرد متقاضایان مسکن شده است.

محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره احتمال تغییر قوانین برای مشمول شدن زنان و مردان مجرد در پروژه جدید مسکنی، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده در حد پیشنهاد است و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

وی با اشاره به موارد قانونی درباره امکان مشارکت مجردها در پروژه‌های مسکنی گفت: براساس قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن سه گروه از مجردان می توانند در انواع پروژه های مسکن حمایتی و دولتی ثبت نام کنند و فعلا قانون در این باره هیچ تغییری نکرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولین گروه از مجردهایی که می‌توانند در پروژه‌های مسکن حمایتی ثبت نام کنند، بانوان مجرد بالای ۳۵ سال هستند. گروه دوم معلولان بالای ۲۰ سال هستند که فارغ از جنسیت، امکان ثبت نام را بدون در نظر گرفتن وضعیت تاهل دارند. همچنین گروه دیگر از مجردهایی که می‌توانند در پروژه‌های مسکن حمایتی ثبت نام کنند، نخبگان علمی هستند که از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی شده‌اند که در این مورد هم بحث جنسیت و سن و تاهل مطرح نیست.

محمودزاده تاکید کرد: فعلا به غیر از این سه گروهی که گفته شد، هیچ گروه دیگری بدون در نظر گرفتن وضعیت تاهل امکان ثبت نام ندارند البته پیشنهاداتی مطرح شده که در حال بررسی این پیشنهادات هستیم و اگر مصوب شوند اطلاع رسانی خواهد شد بنابراین مجردهای خارج از این سه گروه برای ثبت نام در پروژه جهش تولید مسکن اقدام نکنند.

وی همچنین با بیان اینکه تمام شهرهای دارای زمین برای اجرای این پروژه در سایت ثمن مشخص شده، گفت: پس از فرصت یک ماهه ثبت نام، شرکت کنندگان پالایش می‌شوند و افرادی که حائز شرایط باشند پیامک تایید ثبت نام برای آنها ارسال خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها