|

عرضه خودرو در بورس کالا

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت هستند ،قرار است مصوبه‌ای درباره قیمت گذاری این خودرو‌ها توسط وزیر صمت اعلام شود.

عرضه خودرو در بورس کالا

به گزارش تسنیم، جواد جهرمی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: خودور به دو بخش تقسیم می‌شود بخش اول، خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و تحت نظارت دستگا‌های دولتی هستند که قرار است ظرف چند روز آینده، مصوبه‌ای درباره قیمت گذاری این خودرو‌ها توسط وزیر صمت اعلام شود.

وی اضافه کرد: سایر خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری نمی‌شوند مثل خودرو‌های گروه خودرو ساز‌های بهمن یا بخشی از خودرو‌های شرکت ایران خودرو، عرضه و تولید می‌شود که در این رابطه مذاکراتی برای عرضه این خودرو‌ها در بورس کالا انجام شده است.

جهرمی گفت: بخشی از خودرو‌های گروه بهمن که ماه گذشته به بازار عرضه شدند با توجه به اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار، هنگام ثبت نام تقاضای زیادی داشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این خودرو‌ها مشمول قیمت گذاری نیست امکان عرضه در بورس کالا وجود دارد و برهمین اساس با گروه خودرو سازی بهمن وارد مذاکره شدیم تا برای عرضه در بورس کالا، مدارک و مستندات را ارائه کند و به محض پذیرش، در بورس کالا عرضه می‌شود.

جهرمی درباره مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در عرضه خودرو در بورس کالا، فاصله‌ی قیمتی بین بورس و بازار نصیب کارخانه می‌شود و این باعث شفاف شدن فرایند فروش می‌شود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران افزود: در شرایط ثبت نام خودرو افراد با استفاده از ربات اقدام به نام نویسی تعداد زیادی از خودرو می‌کنند و یا اینکه هر کس زودتر ثبت نام کند می‌تواند خودرو خریداری کند، اما زمانی که در بورس عرضه شود فرایند فروش شفاف می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا، شفاف شدن قرارداد بین طرفین است و هر دو طرف به تعهدات عمل می‌کنند همچنین خودرو ساز از 20 درصد معافیت بر عملکرد به میزان کالایی که در بورس فروخته شده استفاده می‌کند.

جهرامی ادامه د اد: 90 درصد تولیدات گروه خودرو سازی بهمن در بورس کالا عرضه خواهد شد و منتظر ارائه برنامه تولید و میزان واردات و تعهدات آن‌ها هستیم.
وی گفت: زمانی که خودرو وارد بورس کالا شود، قیمت خودرو در بورس بین قیمت کارخانه و بازار خواهد بود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران افزود: با ایران خودرو درباره خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند مانند خودرو تارا و هایما، مذاکراتی کرده ایم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها