|

جواد اوجی، وزیر نفت:

تلاش می‌کنیم سوخت زمستانی در بخش خانگی تأمین شود

وزیر نفت گفت: وزارت نفت با انجام تعمیرات اساسی و هماهنگی با وزارت نیرو همه تلاش خود را می‌کند سوخت زمستانی در بخش خانگی تأمین شود تا با چالش گاز روبه‌رو نشویم.

تلاش می‌کنیم سوخت زمستانی در بخش خانگی تأمین شود

جواد اوجی، وزیر نفت در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۱۶ آبان‌ماه) با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز گزارشی از وضع فروش نفت، میعانات گازی و صادرات محصولات پتروشیمی ارائه شد که خوشبختانه در همه این بخش‌ها در مقایسه با پارسال رشد و توفیق خوبی داشته‌ایم.

به گزارش وزارت نفت، وی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز صنایع نفت و گاز به‌ویژه صنعت گاز کشور برای هشت سال آینده به‌منظور افزایش تولید، حفظ و نگهداشت آن گزارشی ارائه شد، افزود: نمایندگان پرسش‌هایی در زمینه تأمین قیر مورد نیاز آسفالت جاده‌ها و راه‌های روستایی مطرح کردند که با توجه به نشست‌های هفته گذشته با آقای نیکزاد، نایب رئیس مجلس و دیگر دستگاه‌ها توفیق‌های خوبی حاصل شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت با مشخص کردن قیمت VB (وکیوم باتوم) همه حواله‌ها را میان متقاضیان قیر توزیع کرده و این وزارتخانه به وظیفه خود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ عمل کرده است.

اوجی در پاسخ به پرسشی درباره اقدام‌های وزارت نفت در زمینه جلوگیری از قطعی برق و گاز در زمستان، گفت: وزارت نفت با انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال، ایستگاه‌های تقویت فشار و تأمین سوخت مایع نیروگاه‌ها و اتخاذ تدابیر مناسب و هماهنگی با وزارت نیرو همه تلاش خود را می‌کند سوخت زمستانی در بخش خانگی تأمین شود تا با چالش گاز روبه‌رو نشویم.

وی با بیان اینکه در تامین سوخت مایع اعم از نفت گاز و نفت کوره برای بخش نیروگاه‌ها و صنایع در وضع خوبی قرار داریم، گفت: امسال به فضل الهی، ۴۵۰ ملیون لیتر بیشتر از پارسال ذخیره‌سازی سوخت مایع داشته‌ایم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها