|

محمود محمودزاده، معاون وزیر شهرسازی اعلام کرد:

تصویب تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانیِ طرح «نهضت ملی مسکن» در تهران

معاون مسکن وزیر شهرسازی گفت: متقاضیان مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

تصویب تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانیِ طرح «نهضت ملی مسکن» در تهران

به گزارش ایرنا، محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر شهرسازی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف تسهیلات مسکن نهضت ملی در شهرهای مختلف به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.

وی توضیح‌داد: بر این اساس، متقاضیان مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رقم این تسهیلات در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

پرداخت سود به دهک درآمدی ارتباط دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سود و چگونگی بازپرداخت این تسهیلات، گفت: سود تسهیلات متغیر و بستگی به دهک درآمدی خانوار دارد و دولت از دهک‌های پایین حمایت خواهد کرد.

وی اضافه‌کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که «صندوق ملی مسکن» از طریق «قانون جهش تولید» در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد.

محمودزاده ادامه‌داد: در این طرح آورده متقاضی قطعی است، بخشی از این پروژه توسط خود مردم تامین مالی می‌شود و بخشی از تامین مالی نیز از طریق تسهیلاتی که شب گذشته به تصویب شورا رسید انجام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه بیان‌داشت: در طرح جدید میزان تسهیلاتی که پیشتر در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود و در نهایت به ۲۵۰ میلیون تومان رسید، افزایش یافت و اکنون بیش از ۶۰ درصد قیمت تمام شده واحدها از طریق تسهیلات تامین می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها