|

مناطق مسکن دولتی برای تهرانی‌ها اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای خود شهر تهران برنامه‌ای نداریم و سهمیه شهر تهران به شهرهای جدید هشتگرد، پرند، ایوانکی و همچنین شهرهای رباط کریم و پاکدشت اختصاص یافته است.

مناطق مسکن دولتی برای تهرانی‌ها اعلام شد

به گزارش مهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تهرانی‌ها می توانند علاوه بر ۳ شهر جدید هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهرهای رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب کنند.

خلیل محبت خواه درباره استقبال ساکنان استان تهران از نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تا پایان ۱۵ آبان ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر ثبت نام کرده اند که برای شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

وی افزود: برای خود شهر تهران برنامه‌ای نداریم و سهمیه شهر تهران به شهرهای جدید هشتگرد، پرند، ایوانکی و همچنین شهرهای رباط کریم و پاکدشت اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره آخرین وضعیت مسکن ملی تهرانسر بیان کرد: این پروژه، مشارکتی است که این مشارکت به صورت همکاری بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و سازنده است.

مسکن ملی تهرانسر با پیشرفت ۴۰ درصدی

وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن ملی تهرانسر به ۴۰ درصد رسیده و ساخت و ساز به خوبی در حال انجام است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره فرمول فروش پروژه‌های مسکن ملی تهرانسر گفت: طبق قراردادی که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با شریک (سازنده) دارد، وقتی این واحدها به میزان پیشرفتی که مورد تأیید این اداره کل است رسید، از طریق مزایده به کسانی که واجد شرایط هستند، واگذار می‌شود.

محبت خواه در خصوص انتقال تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن به واحدهای مسکن ملی تهرانسر گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

وی افزود: به ساخت این واحدها (تهرانسر) تسهیلات ویژه ای اختصاص می‌یابد که بانک عامل به سازنده به صورت مرحله‌ای پرداخت می‌کند.

۲ هزار واحد مسکونی در تهرانسر ساخته می‌شود

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برنامه دولت برای تهرانسر، ساخت ۲ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۹۰۰ واحد آن آغاز شده است؛ در حال انجام کارهای ۱۱۰۰ واحد دیگر هستیم که احداث آنها آغاز شود منتها یک یاز کارهایی که باید انجام شود، این است که تمام سرانه‌ها رعایت شود؛ به این معنا که با احداث این ۲ هزار واحد و افزایش جمعیت این منطقه در غرب تهران، باید حتماً فضاهای آموزشی مورد نیاز، فضاهای ورزشی، فضای سبز، درمانی و انتظامی نیز در نظر گرفته شده و احداث شوند.

وی درباره نوسازی بافت‌های فرسوده تهران ذیل نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: مطالعات نوسازی بافت‌های فرسوده تهران از سوی شرکت مشاور انجام و بافت‌های هدف تعیین شده است که با همکاری شرکت بازآفرینی شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شهرداری تهران اقدامات مورد نظر انجام خواهد شد.

دولت برنامه‌ای برای مسکن سازی در منطقه ۲۲ تهران ندارد

محبت خواه درباره ساخت و ساز در منطقه ۲۲ تهران ذیل مسکن ملی یا نهضت ملی مسکن اظهار کرد: به هیچ عنوان طرحی در منطقه ۲۲ تهران ذیل برنامه‌های حمایتی مسکنی دولت اجرا نخواهد شد؛ هر گونه تبلیغاتی که در خصوص ساخت و ساز، واگذاری امتیاز و امثال آن با عناوین مسکن ملی یا نهضت ملی مسکن ممنوع است و خریداران متضرر خواهند شد.

وی تصریح کرد: هیچ کس نه برای خرید و نه برای فروش اقدام نکند و مبلغی که به تبلیغ کنندگان می‌دهند، از بین خواهد رفت.

رقم آورده متقاضی نهضت ملی مسکن؛ بالاخره چند؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره جزئیات نهضت ملی مسکن و آورده متقاضیان گفت: آورده‌ای که متقاضی باید ارائه کند، متناسب با وام و هزینه ساخت واحد مسکونی است؛ به این معنی که در پایان ساخت و ساز، هر رقمی که به عنوان قیمت تمام شده اعلام شود، غیر از مقداری که به عنوان وام ساخت در نظر گرفته شده است، مابه التفاوت آن را باید متقاضی ارائه کند.

آخرین وضعیت مسکن ملی استان تهران

وی درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن گفت: متقاضیانی که در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر که به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مربوط شده و همچنین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر که در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد، به ۹ هزار و ۳۸ واحد برای شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، شهریار، قرچک نصیرشهر است؛ ۱۸۱۳ واحد هم در شهرهای دماوند، صفادشت و فیروزکوه ساخته می‌شود.

محبت خواهد گفت: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر ۱۱۲ هزار و ۹۰۹ نفر ثبت نام کرده اند؛ در شهرهای زیر ۱۰۰ هزا ر نفر استان تهران نیز ۵۹ هزار و ۴۳۹ نفر متقاضی بوده اند؛ از میان افراد تأیید شده و واجد شرایط، تا کنو ۳ هزار و ۷۲۶ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار و نفر و ۹۵۱ نفر نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان تهران افتتاح حساب کرده و واریزی داشته اند.

اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها به نهضت ملی مسکن الزامی است

وی در خصوص تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی جهش تولید مسکن و نظارت بر بانک‌ها گفت: بانک‌ها موظفند بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مبالغی که تأیید شده را پرداخت کنند، بنابراین کارشناسان راه و شهرسازی از پروژه‌ها بازدید می‌کنند و متناسب با پیشرفتی که در قرارداد میان بانک و پروژه آمده، پرداخت خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها