|

میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده است.

میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود محمود زاده با بیان اینکه میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده است گفت: برای متقاضیان معمولی ۴۰ میلیون تومان و برای دهک‌های دو تا سه هم ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: پروژه‌ها با تامین مالی متقاضیان و همچنین پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری آغاز و اجرایی می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان در ۴ یا ۵ مرحله باید آورده خود را پرداخت کنند، افزود: ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن براساس قیمت تمام شده واحد مسکونی است که این میزان آورده به غیر از تسهیلاتی است که تعلق می‌گیرد و مابقی هرچه باقی بماند در قالب قراردادی است که بین سازندگان و متقاضیان منعقد می‌شود و متقاضی باید با تامین مالی پرداخت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات طرح جهش تولید مسکن همان پیشنهاداتی بود که پیش از این اعلام شده بود، گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

محمود زاده تاکید کرد: این میزان تسهیلات در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و میزان اقساط آن مشخص شده است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آبان ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق این قانون زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن و معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

محمود زاده با بیان اینکه همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است؛ چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانون گذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است، گفت: در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجرد زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود، گفت: بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه ۵ سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها