|

افزایش سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بزودی در شورای عالی مسکن سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‎‌یابد.

افزایش سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بزودی در شورای عالی مسکن سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‎‌یابد.

اکبر نیکزاد روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: کارمزد این تسهیلات پنج درصد با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است و با هدف تسهیل در پرداخت این نوع تسهیلات ضمانت آن نیز سفته زنجیره‌‎ای سه نفره تعیین شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار داشتن کشور روی کمربند زلزله براساس برنامه‎‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۱۰ همه خانه‌‌های روستایی مقاوم‎‌سازی می‌‌شوند و در این برنامه مقرر شده تا سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور نوسازی شوند.

نیکزاد عنوان کرد: تدارک چنین طرح ارزشمندی توسط مسئولان کشور در راستای تسهیل در امر نوسازی مسکن روستایی است که با این شرایط سنگ‌اندازی برخی از بانک‌‎ها در پرداخت تسهیلات مصوب معنی و مفهومی ندارد.

رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: زلزله در جای جای کشور امکان وقوع دارد و چنانچه یک نفر هم در زلزله‌‌ای کشته شود زیاد است از این رو باید همگان برای سرعت‌بخشی در روند نوسازی واحدهای مسکونی روستائیان تلاش کنند.

وی عنوان کرد: کار در حوزه بنیاد مسکن بسیار ارزشمند و در عین حال بسیار سخت است زیرا باید خودش بودجه جاری را تامین و با عمل به اساسنامه واحدهای مسکونی روستائیان را بسازد.

نیکزاد در بخش دیگری اظهار کرد: کسب هرگونه فرصت مدیریتی یک غنیمت برای خدمت به مردم است که مدیر جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر باید آن را غنیمت بشمارد.

مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: امیدوارم در این فرصت خدمتی صادقانه و تلاش کارآمد برای پیشبرد اهداف بنیاد و خدمت به مردم با محرومیت زدایی از روستا و تولید مسکن داشته باشم.

علیرضا مقدم افزود: امروز تاکید زیادی بر مدیریت جهادی است اما بنیاد مسکن از همان ابتدا با نفس قدسی امام راحل ساختاری جهادی داشته تا بتواند در خدمت رسانی به مردم نهایت نقش آفرینی داشته باشد.

مدیر کل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز گفت: در این هفت شرایط سختی در این مجموعه داشتیم چراکه ۲ سال و چهار ماه دوران خدمتی با سرپرستی و یک معاونت گذشت با این وجود خللی در خدمت به روستاییان رخ نداد.

حمید حیدری بریدی افزود: در سال ۹۳ خدمت جدیدی در حوزه بنیاد مسکن آغاز شد به طوری که در یک سال اقدام بهساخت ۷۸ زمین چمن مصنوعی در سطح روستاها شد.

وی عنوان کرد: توقع مسئولان استان بوشهر نیز از بنیاد مسکن بسیار بالا بود و در سال دوم با پای کار آمدن کارکنان همه روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار استان بوشهر از زمین فوتبال چمن مصنوعی برخوردار شدند و در سال سوم نیز نسبت به احداث بوستان امید در روستاها اقدام شد.

حیدری بریدی افزود: در ابتدای کار سرانه فضای سبز روستاهای استان بوشهر ۶۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع بود که اکنون به ۶۰۹ هزار مترمربع رسیده است.

وی عنوان کرد: در کنار این پروژه‌‌ها همچنین نسبت به احداث ۲۰۰ زمین والیبال در روستاهای استان بوشهر اقدام شد.

در این آیین با تجلیل از حمید حیدری بریدی، علیرضا مقدم به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان بوشهر معرفی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها