|

رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد:

سوریه حاضر نیست مستقیما از ایران فولاد بخرد

ایران در بازار مصالح ساختمانی سوریه نقش چندانی ندارد و این کشور کمتر حاضر می‌شود مستقیما از ایران فولاد بخرد.

سوریه حاضر نیست مستقیما از ایران فولاد بخرد

به گزارش اقتصادآنلاین، حکمرانان دمشق حالا پس از جنگ به فکر بازسازی زیرساخت‌های سوریه افتاده‌اند و درست در شرایطی که انتظار می‌رفت ایران سهم گسترده‌ای در بازسازی شهرهای سوریه و ساختمان‌سازی در این کشور داشته باشد، کاملا به حاشیه نشسته است و در عوض ترکیه یکه‌تاز بازار مسکن و شهرسازی این کشور شده است.

نوشته است که هدف اصلی دولت ترکیه در دست گرفتن فرآیند بازسازی شهر حلب به‌طور کامل است و دولت ترکیه طرحی جامع برای بازسازی سه مرحله‌ای حلب آماده کرده است که از ساختمان‌سازی و زیر ساخت شبکه آب و برق این استان شروع شده و با تامین خدمات شهری ادامه دارد.

در این میان سهم ایران از صادرات مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد به سوریه ناچیز است و جالب است که بدانید سوریه حالا با واسطه از ایران فولاد می‌خرد.

سیدرضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد به می‌گوید: متاسفانه ایران در بازار مصالح ساختمانی سوریه نقش چندانی ندارد و این کشور کمتر حاضر می‌شود که به صورت مستقیم از ایران فولاد بخرد. به همین علت صادرکنندگان ایرانی ناچار هستند فولاد خود را با تخفیف زیاد به ترکیه بفروشند و ترکیه فولاد ایران را به سوریه صادر می‌کند.

او ادامه می‌دهد: تا چندی پیش تجار ترک هر تن فولاد صادراتی ایران را با قیمت ۵۸۰ دلار خریداری کرده و با سود حدود ۱۷۰ دلاری به ازای هر تن، آن را به سوریه صادر می‌کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها