|

تولید آیفون و آی پد اپل متوقف شد

شرکت اپل تولید آیفون و آی‌پد را به دلیل کمبود قطعات برای چند روز متوقف کرده است.

تولید آیفون و آی پد اپل متوقف شد

شرکت اپل اعلام کرد که تولید آیفون و آی‌پد را باتوجه به کمبود قطعات و مشکلاتی که بوجود آمده، برای مدت کوتاهی متوقف کرده است.

شرکت اپل تولید آیفون و آی‌پد را به دلیل کمبود قطعات برای چند روز متوقف کرده است. پیش از این نیز اپل تولید آیفون ۱۳ و آی پد خود را کاهش داده بود تا قطعات بیشتری را برای تولید تلفن‌های پرچمدار خود در اختیار داشته باشد.

این اولین بار در یک دهه اخیر بوده که اپل تولید محصولات خود را متوقف کرد. کارخانه‌های اپل معمولاً در تعطیلات =تولید خود را افزایش می‌دهند و ۲۴ ساعت شیفت می‌کنند تا بتواند خواسته‌های خریداران را برآورده کنند. یکی از مدیران تامین قطعات اپل گفت:" افراد نمی‌توانند تا کریسمس یک آی‌پد یا آیفون جدید را خریداری کنند."

نبود قطعات قبل از همه‌گیری ویروس کرونا و زمانی که شرکت‌های چینی در فهرست سیاه قرار گرفته‌ بودند، شروع شد. رئیس اپل قبلاً گفته بود که این شرکت برای سه ماهه منتهی به سپتامبر، ۶ میلیارد دلار به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین از دست داده و معتقد است که در سه ماهه پایانی سال ضرر بیشتری خواهد کرد. این در حالی است که برخی از فروشندگان و توسعه دهندگان آیفون محصولات این شرکت را برای افزایش قیمت احتکار کردند.

براساس گزارش‌ها، اپل به تامین کنندگان گفته که تقاضا برای آیفون ۱۳ ادامه دارد و تولید قطعات خود را برای نوامبر، دسامبر و ژانویه دوباره تسریع کنند. با این حال، طبق گزارش قبلی بلومبرگ، اپل به تامین کنندگان هشدار داد که تقاضا برای بزرگترین منبع درآمد این شرکت درست قبل از تعطیلات ضعیف شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها