|

علت بازگشت کیوی های ایران از هند چه بود؟

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره بازگشت کیوی های ایران از هند توضیحاتی ارائه کرد.

علت بازگشت کیوی های ایران از هند چه بود؟

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: سازمان حفظ نباتات هندوستان، کیوی ایران را به علت وجود ذرات سفید روی پوست تایید نکرد.

صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: سازمان حفظ نباتات و قرنطینه هندوستان به علت وجود ذرات سفید روی پوست کیوی که اصطلاحا سفیدک می‌گویند، کیوی ایران را تایید نکرد.

او افزود: سازمان حفظ نباتات تاکنون در ارتباط با عودت محصولات از روسیه، ازبکستان و هندوستان هم تماسی با اتحادیه صادرکنندگان نگرفته است.

نیاورانی ادامه داد: اتحادیه با سفارت هندوستان و کنسولگری هند در حال رایزنی برای رفع مشکل است.

این مقام مسئول گفت: سازمان حفظ نباتات هندوستان به خاطر تولید محصولات مشابه، ورود کیوی ایران را به سبب ورود آفت به کشورش تایید نکرد.

به گفته او، قارچ‌های ریز روی پوست میوه حتی به صورت شپشک وجود دارد که با سم پاشی به موقع در زمان کاشت و داشت از بین می‌رود.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: با توجه به آنکه موضوع عدم تایید ورود کیوی ایران به هندوستان به تازگی مطرح شده، آمار دقیقی از میزان تناژ محصول عودت داده شده نداریم.

او گفت: از سال گذشته سازمان حفظ نباتات هندوستان این موضوع را مطرح کرد که متاسفانه وزارت جهاد اقدامی در این باره انجام نداده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها