|

علیرضا پاک فطرت، نماینده مجلس:

وضعیت همینطور پیش برود، وزیر اقتصاد را استیضاح می‌کنیم

نماینده شیراز در مجلس گفت: بحث اقتصاد بسیار مهم است اگر وضع به همین منوال پیش برود طولی نخواهد کشید که طرح استیضاح وزیر اقتصاد به مجلس بیاید و مجلسی‌ها هم با کسی تعارف ندارند.

وضعیت همینطور پیش برود، وزیر اقتصاد را استیضاح می‌کنیم

علیرضا پاک فطرت، نماینده شیراز معتقد است مجلس و هیات رییسه در بحث مسائل اقتصادی جدی نیستند، چون اگر جدی بودند الان ارزش پول ملی ما این‌گونه نبود.

پاک فطرت می‌گوید: زمانی که مجلس یازدهم تشکیل شد، دلار ۱۷ تومان بود و الان ۳۰ تومان است و این اصلاً قابل توجیه نیست. به نظرم هیات رییسه مجلس باید در ادامه جلسات و موضوعاتی که در صحن مطرح می‌شود بیشتر به مسائل معیشت، اقتصاد مردم، رونق تولید و افزایش قدرت پول ملی بپردازد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: روزی که وزیر اقتصاد برای گرفتن رای اعتماد به مجلس آمد هیچ برنامه دقیقی را ارائه نداد، بلکه بیشتر کلیات را بیان کرد و به نظرم نماینده‌ها احساساتی رای دادند و امروز مجلس به این نتیجه رسیده که وزیر اقتصاد توانایی حل مشکلات اقتصادی کشور را ندارد. او فرد ضعیفی است و برنامه خاصی هم ندارد.

نماینده شیراز اظهار داشت: اگر وضع به همین منوال پیش برود طولی نخواهد کشید که طرح استیضاح وزیر اقتصاد به مجلس بیاید و مجلسی‌ها هم با کسی تعارف ندارند. بحث اقتصاد امروز بسیار مهم است، چون ما در تحریم اقتصادی هستیم و باید تمام پولتیک‌هایی که می‌توانیم را اجرا کنیم تا محاصره اقتصادی را بشکنیم و این کار وزیر اقتصاد و تیمش است، ولی ما چیزی از سمت او نمی‌بینیم و فقط شاهدیم که او به روزمرگی افتاده است.

پاک فطرت با اشاره به اینکه مجلس باید کمی تعارفات را کنار گذاشته و توجهش به مردم را بیشتر کند، گفت: اگر لازم شد به وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت، تذکر محکم‌تر خواهیم داد و طرح سوال از آن‌ها را جدی پیگیری می‌کنیم و اگر نتوانند ما را راضی کنند روی به به استیضاح می‌آوریم.

وی در واکنش به اینکه برخی می‌گویند دولت نوپاست و باید به آن زمان داد، گفت: من اعتقاد به این موضوع ندارم و مثالی می‌زنم؛ در زمان جنگ، عراق بخشی از کشور ما را تصرف کرد، ولی یک‌ساله توانستیم بر جنگ مسلط شویم و این موضوع به این سختی و مهمی فقط با اراده همگان این‌گونه شد. الان دولت در ماه پنجم کاری خود و مجلس در سال دوم کاری‌اش است. دیگر چقدر باید زمان داد تا خروجی کارها بر مردم ثابت شود؟

رییس مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: نگاهی به گذشته آلمان بیندازید؛ بعد از جنگ جهانی دوم، هم نیروی انسانی و هم منابعش نابود شد، اما در عرض ۲۰ سال به یکی از ابرقدرت‌های اقتصادی دنیا تبدیل شده است. به نظر من زمان دادن یک‌جور وقت‌کشی است و اگر دولت به دنبال انجام کار بود در همان ۱۰۰ روز اول می‌توانست کارهای بزرگی بکند.

پاک فطرت در پایان خاطرنشان کرد: دولت فقط در بحث کرونا و واکسیناسیون عمومی خوب عمل کرده است و در بحث اقتصادی فقط خیلی کم و ناچیز، جلوی رشد تورم ۵۰ درصدی را گرفته است. دولت باید تلاشش را بیشتر کند، چون مجلس با دولت بسیار هماهنگ است. دولت باید قوانین دست و پاگیر را به مجلس ارجاع داده و اگر لازم است، حذف کند. آن‌ها باید لایحه‌های خوب اقتصادی به مجلس بیاورند که متاسفانه من ندیدم که در این مدت دولت در بحث ارائه لایحه، تلاشی کرده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها