|

هشدار استاندارد: طلای بدون کد شناسایی خریداری نکنید

خرید و فروش هرگونه مصنوع طلای بدون کد شناسایی، مصنوع طلای دارای کدهای شناسایی ابطال شده و مصنوع طلای دارای کدهای شناسایی تعلیق‌شده، ممنوع است.

هشدار استاندارد: طلای بدون کد شناسایی خریداری نکنید

مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اجباری بودن درج کد شناسایی بر روی مصنوعات طلا، تاکید کرد: شهروندان مصنوعات طلای بدون کد شناسایی، خریداری نکنند.

عباس نوری در این خصوص به واحدهای عرضه‌کننده مصنوعات طلا تذکر داد: خرید و فروش هرگونه مصنوع طلای بدون کد شناسایی، مصنوع طلای دارای کدهای شناسایی ابطال شده و مصنوع طلای دارای کدهای شناسایی تعلیق‌شده، ممنوع است و برابر مقررات در صورت مشاهده، مصنوعات توقیف و متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره بر ابطال ۴۵۰ کد شناسایی، ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت کدهای شناسایی حک‌شده بر روی مصنوعات، کد مربوطه را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از وضعیت کد شناسایی آگاه شوند.

این مقام مسئول در پایان افزود: کارگاه‌های طلاسازی دارای کد شناسایی تعلیق شده باید در اسرع وقت، نسبت به تکمیل مدارک و مستندات اقدام نمایند و در صورت عدم اقدام لازم در این خصوص، برابر مقررات کدهای شناسایی تعلیق شده ابطال خواهند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها