|

مشکلی در بخش قطعات دو‌جانبه نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: هواپیمایی که به دلیل نبود قطعه‌ای با استفاده دو جانبه زمین گیر باشد نداریم.

مشکلی در بخش قطعات دو‌جانبه نداریم

محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی، درباره هواپیماهایی که به دلیل نبود قطعات دو جانبه زمین‌گیر هستند، اظهار داشت: هواپیمایی که به دلیل نبود قطعه‌ای با استفاده دو جانبه زمین گیر باشد نداریم.

وی تاکید کرد: چرخه تامین قطعات هواپیما جزو موارد تحریم هستند و این چرخه ارتباطی به قطعات دو جانبه ندارد که مشکلات متوجه این بخش باشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعهدات دو شرکت ایرباس و ای تی آره برای ارایه قطعات مورد نیاز گفت: در قراردادهای خرید هواپیما قطعا پیوست فنی و پشتیبانی وجود داشته است و اساسا در هر قراردادی این موضوعات دیده می‌شود.

محمدی‌بخش ادامه داد: قراردادهای خرید هواپیما قراردادهای دو روزه نیست بلکه یک قرار داد طولانی مدت است و هر دو شرکت ای تی ار و ایرباس براساس قرارداد و قوانین بین المللی موظف هستند این پشتیبانی و تامین قطعات را انجام دهند اما در حال حاضر این تعهد را متوقف کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدام حقوقی ایران در برابر این اقدام ایرباس و ای تی ار گفت: ما به این اعتراض داریم و دعوای حقوقی را دنبال می‌کنیم اما هر بار این موضوع مطرح می‌شود آن را به تحریم ارتباط می‌دهند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این بحثی است که ایکائو باید آن را به عنوان سند بالادستی دنبال کند و موضوع ایمنی و جان مردم است و شرکت‌های ایرباس و ای تی ار نباید جان مردم را مستمسک موضوعات تحریمی قرار دهند.

محمدی‌بخش افزود: قرارداد بین المللی بین ایران و این شرکت‌ها منعقد شده و همه آن را پذیرفته‌اند بنابراین طرف قرارداد باید طبق قرارداد قطعات مورد نیاز هواپیماهای خریداری شده را تحویل دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها