|

​رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

ممنوعیت فروش بلیت هواپیما در نرخ‌های پایین

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با هرگونه رقابت ناسالم در فروش بلیت که موجب ضرر و زیان مالی برای شرکت‌ها می‌شود، برخورد خواهد کرد.

ممنوعیت فروش بلیت هواپیما در نرخ‌های پایین

کاپیتان محمد محمدی بخش با اشاره به اینکه در روزهای گذشته برخی چارتر کننده‌ها و فروشندگان بلیت، بدون در نظر گرفتن عوارض قانونی مترتب بر هر بلیت، اقدام به فروش بلیت با نرخ‌های پایین می‌کردند گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی و ناظر هوانوردی بر این امور نظارت می‌کند و با هرگونه رقابت ناسالم در فروش بلیت که موجب ضرر و زیان مالی برای شرکت‌ها می‌شود، برخورد خواهد کرد.

به گزارش صداوسیما، معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس نرخنامه مصوب شورای‌عالی هواپیمایی کشوری، همه شرکت‌های هواپیمایی مکلف هستند نرخ بلیت خود را تا مبلغ حداکثر درج شده در نرخنامه که روی سایت انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی قرار دارد و از اول آذر ماه اجرایی شده بفروشند و هیچ شرکتی مجاز نیست بلیت را با قیمت بالاتر از مصوب به فروش برساند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، باید در فروش بلیت، مواردی، چون بیمه و عوارض قانونی لحاظ شود، اما اخیراً شاهد بودیم که برخی فروشندگان بلیت و عمدتاً چارتر کنندگان در برخی مسیرهای پر تردد اقدام به فروش بلیت با کمتر از هزینه‌های معمول می‌کردند که این امر، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

کاپیتان محمدی بخش گفت: چنین اقدامی بدون شک موجب ضرر شرکت‌های هواپیمایی می‌شد و به همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری با این موارد برخورد می‌کند.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها