|

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اعلام کرد:

انعقاد قراردادهای اجرایی توافق ۲۵ ساله با چین در آینده

وزیر اقتصاد گفت: تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است.

انعقاد قراردادهای اجرایی توافق ۲۵ ساله با چین در آینده

«سید احسان خاندوزی» امروز (شنبه) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: همکاری خوبی بین وزارت نفت و وزارت اقتصاد در خصوص تامین مالی پروژه‌های این صنعت در جریان است.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها نشان می‌دهیم که تامین مالی پروژه‌های نفتی که از منابع خارجی دچار تنگنا شده بود، از منابع داخلی همچنان میسر است و با سرعت بیشتر انجام می‌شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه احداث خط لوله تابش، امروز علاوه بر تامین امنیت انرژی در شرق، برکات دیگری نیز دارد، گفت: با اجرای این طرح روزانه از تردد هزار تانکر جلوگیری شده و در با ضابطه‌مندشدن انتقال فرآورده‌ها، قاچاق سوخت نیز کاهش خواهد داشت.

وی به تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت توسط کنسرسیومی متشکل از بانک‌های کشور اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا در وزارت اقتصاد کاری کنیم تا بانک‌ها درپشتیبانی از تولید و به ویژه بخش‌هایی که لوکومیتیو اقتصاد به شمار می‌روند، وارد شوند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: این تامین مالی هم در توسعه پتروپالایشگاه‌ها و هم سایر طرح‌های نفتی انجام خواهد شد.

وی گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قرادادهای مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است.

خاندوزی تاکید کرد: در ماه‌های آینده نه در سطح کلیات بلکه در بخش‌های مختلف وارد انعقاد قراردادهایی خواهیم شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها