|

تاکید پامپئو بر برنامه بازدید از جولان اشغالی

وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر در شهر قدس اشغالی به سر می‌برد، در اقدامی بی‌سابقه و در تناقض با قوانین بین‌المللی اعلام کرد که امروز (پنج‌شنبه) از جولان اشغالی سوریه بازدید خواهد کرد.

تاکید پامپئو بر برنامه بازدید از جولان اشغالی

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای به رسمیت شناختن "حاکمیت اسرائیل بر جولان" دارای اهمیتی تاریخی است و "به رسمیت شناختن واقعیت موجود" است.

پامپئو با اشاره به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، آن را "اقدامی ساده" توصیف کرد "که برخی هشدار دادند منجر به جنگ خواهد شد اما موجب صلح شد".

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: بر این باورم دیگر کشورهای عربی به زودی در عادی‌سازی روابط با "اسرائیل" پای خود را جای پای امارات، بحرین و سودان خواهند گذاشت.

او افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که کشورهای منطقه "اسرائیل" را یک شریک بدانند و این اقدامات به سوی برقراری صلح ادامه خواهند یافت.

پامپئو در سخنرانی خود اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد جنبش تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) و هر طرفی را که از آن حمایت می‌کند، به عنوان تشکلی ضد یهودی طبقه‌بندی کند.

او در ادامه این جنبش را "یک سرطان" خواند و تاکید کرد: زمان برای این کار مناسب است.

این وزیر آمریکایی تعهد داد مجازات‌هایی را علیه هر سازمانی که از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کند، در پیش بگیرد.

پامپئو گفت: دولت ترامپ در طول چهار سال گذشته بیش از هر دولت دیگری در آمریکا حمایت خود را از "اسرائیل" ثابت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها