|

اشتیه: نماز در مسجدالاقصی در حاکمیت اشغالگر، مردود است!

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد توافق عادی سازی اسرائیل و امارات، خروج فاحش از موضع‌گیری کشورهای عربی بوده است.

اشتیه: نماز در مسجدالاقصی در حاکمیت اشغالگر، مردود است!

به گزارش ایسنا، به نقل از رأی الیوم، "محمد اشتیه"، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست هفتگی دولت در رام الله گفت: عادی سازی روابط و اقامه نماز در مسجد الاقصی تحت حاکمیت اسرائیل، امری مردود است.

در توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی آمده است که "تمامی مسلمانان می‌توانند از مسجد الاقصی زیارت کرده و در آن نماز بخوانند. همچنین درهای دیگر مکان‌های مقدس در قدس برای عبادت‌کنندگان مسالمت‌جو از تمامی ادیان باز خواهد بود".

اشتیه تصریح کرد تعلیق طرح الحاق اراضی کرانه باختری به اراضی اشغالی، به دلیل محکم بودن موضع فلسطینی‌ها صورت گرفته است نه به دلیل این توافق عادی‌سازی میان امارات و اسرائیل.

وی ادامه داد: صحبت از فلسطین و آنچه که فلسطین می‌پذیرد یا رد می‌کند، یک مساله داخلی است و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نماینده صحبت درخصوص این مسائل است.

اشتیه تصریح کرد که دولتش به رویارویی با طرح‌های الحاق و شهرک‌سازی‌های یهودی‌نشین اسرائیل ادامه خواهد داد. وی عنوان داشت رهبر فلسطین روز چهارشنبه نشست مهمی را برای بررسی این توافق عادی‌سازی برگزار خواهد کرد.

اشتیه با بیان اینکه اشغالگر اسرائیلی، دشمن اصلی عرب‌ها است، تصریح کرد، صلح در مقابل صلح، خیالی بیش نیست و صلح بر مبنای عدالت و حق بنا می‌گردد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها