|

جو بایدن واکسن کووید ۱۹ فایزر را زد

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا روز دوشنبه طی یک رویداد تلویزیونی در بیمارستان ChristianaCare ایالت دلاور، نخستین دوز واکسن کووید ۱۹ فایزر-بیوان‌تک را دریافت کرد.

جو بایدن واکسن کووید ۱۹ فایزر را زد

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بایدن خطاب به بینندگان تأکید کرد در حال انجام واکسیناسیون است تا نشان دهد مردم باید زمانی که امکان زدن واکسن فراهم بود، آماده باشند.

وی افزود: جایی برای نگرانی نیست. مشتاق تزریق دوم هستم. بایدن همچنین یادآورد شد که دولت ترامپ سزاوار دریافت مقداری اعتبار بابت آغاز تلاش‌های منتهی به تولید واکسن از طریق عملیات Warp Speed است.

جیل، همسر بایدن نیز او را همراهی می‌کرد در حالی که همان روز و پیش از جو، واکسن زده بود.

اگرچه بایدن واکسن و اثرپذیری آن را در مقابل SARS-CoV-۲، ویروسی که کووید ۱۹ را ایجاد می‌کند، ستایش کرد، اما از این فرصت در رویداد هم استفاده کرد تا به آمریکایی‌ها بگوید اقدامات مقابله‌ای علیه این بیماری تنفسی، هنوز هم باید دنبال شود.

وی تأکید کرد: انجام این اقدامات، زمان‌بر است.

سناتور کامالا هریس و همسرش "داگ امهوف" هم انتظار می‌رود زمانی در هفته آینده واکسینه شوند.

در حال حاضر، توزیع واکسن‌های فایزر و مدرنا در مراحل بسیار اولیه قرار دارد و دوزهایی برای افرادی که در خط مقدم بیماری هستند، کارکنان و ساکنان خانه‌ سالمندان اولویت‌بندی شده‌اند. متخصصان سلامت طی آخر هفته توصیه کردند که فاز بعدی استفاده از واکسن باید افراد ۷۵ سال به بالا یا کارکنان ضروری خط مقدم را برای دریافت دوزهای واکسن کووید ۱۹ پوشش دهد.

هر دو واکسن مورد تأیید اداره غذا و داروی آمریکا، کارایی بیش از ۹۴ درصد نشان داده‌اند و افراد ملزم به آن هستند که به منظور حفاظت از خود در برابر بیماری، نزد متخصص سلامت رفته و دوز دوم خود را دریافت کنند.

رویداد واکسیناسیون بایدن در حالی برگزار شد که چندین مقام آمریکایی از جمله پنس، آدامز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا طی روزهای اخیر واکسینه شده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که قبلاً مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بود، هنوز واکسن نزده است. آدامز پیش‌تر توضیح داد علت واکسن نزدن ترامپ این است که او با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال معالجه شده بود.

آخرین داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز بیانگر این هستند که آمریکا نزدیک به ۱۸ میلیون مورد مبتلا به کووید ۱۹ ثبت کرده که ۱۸۹.۰۹۹ مورد آن روز دوشنبه اضافه شده است. ایالات‌های کالیفرنیا، تنسی، نیویورک، تگزاس و فلوریدا بالاترین تعداد مبتلایان روزانه را گزارش کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها