|

طرح جدید دولت عراق برای مقابله با حملات راکتی به منطقه سبز

نیروهای امنیتی عراق از شب گذشته اجرای طرح استقرار گسترده را با مشارکت ارتش و نیروهای پلیس و دستگاه امنیت ملی در مناطق متعددی از بغداد آغاز کرده‌اند که هدف از آن جلوگیری از حملات راکتی جدید به منطقه الخضراء است که سفارت آمریکا در آن قرار دارد.

طرح جدید دولت عراق برای مقابله با حملات راکتی به منطقه سبز

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، این طرح جدید پس از حملات راکتی یکشنبه شب به مرکز بغداد صورت گرفته است که خسارت‌های مادی را در دارایی‌های دولتی و خصوصی و منازل مردم ساکن در نزدیکی منطقه الخضراء به دنبال داشت.

یک مسئول امنیتی عالی رتبه عراقی اعلام کرد که استقرار امنیتی جدید بر مناطقی متمرکز است که از آنجا راکت‌ها به سمت منطقه الخضراء شلیک شده است.

وی در مصاحبه با العربی الجدید گفت که یگان‌های پیاده نظام و ثابت مستقر شده‌اند و ایست‌های بازرسی جدید و موانع امنیتی طی شب گذاشته شد و شماره تلفنی به شهروندان داده شد تا هر حرکت مشکوکی را در نزدیکی منازلشان مشاهده کردند، گزارش دهند.

وی گفت، تحقیقات از چهار فرد مظنون همچنان ادامه دارد که آنها از نیروهای وابسته به یکی از گروه‌های مسلح هستند. نمایندگانی از حشد شعبی نیز در تحقیقات مشارکت دارند.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که دست به اقدامات گسترده‌ای برای متوقف ساختن حملات به هیئت‌های دیپلماتیک و تاسیسات حیاتی در عراق می‌زند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک گفت که از طریق افزایش تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی، این اقدامات صورت می‌گیرد و اقدامات امنیتی اتخاذ شده نتایج آشکاری طی روزهای آتی خواهد داشت.

وی ادامه داد، فرماندهی عملیات مشترک و دستگاه‌های امنیتی بر اساس دستور فرمانده کل نیروهای مسلح، به إعمال فشار بر گروه‌هایی که از سلاح در خارج از چارچوب دولت استفاده می‌کنند، ادامه می‌دهند.

همچنین یک منبع امنیتی اعلام کرد، عملیات امنیتی در منطقه زعفرانیه در بغداد برای یافتن شلیک کنندگان موشک‌های کاتیوشا به سمت منطقه الخضرا در جریان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها