|

حضور هواداران ترامپ در واشنگتن برای اعتراض به انتخابات

هواداران دونالد ترامپ روز سه‌شنبه، قبل از اعتراضات برنامه‌ریزی شده علیه تأیید مورد انتظار کنگره بر نتایج کالج انتخاباتی، وارد واشنگتن دی.سی. شدند.

حضور هواداران ترامپ در واشنگتن برای اعتراض به انتخابات

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، تظاهرکنندگان پیش از جلسه مشترک کنگره در روز چهارشنبه به منظور تأیید پیروزی انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی الکترال ترامپ، در پایتخت آمریکا جمع شدند.

امر معمولاً آرام و چهار سال یک‌بار تأیید آرای انتخاباتی، امسال توجه زیادی به خود جلب کرده چرا که ترامپ قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و سنا را تحت فشار گذاشته تا در چند ایالت محل نزاع با نتایج مخالفت کنند.

ترامپ طرفداران خود را با ادعاهای چالشی بدون شواهد مبنی بر "تقلب گسترده انتخاباتی" و "بی‌نظمی" که برایش به قیمت دوره دوم ریاست جمهوری تمام شده، جمع کرده است و انتظار می‌رود تظاهرکنندگان تجمع روز چهارشنبه خود را حول محور شعار "دزدی را متوقف کنید" انجام دهند.

انتظار می‌رود رئیس جمهور نیز ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع حامیان حاضر شود، این در حالی است که ترامپ توییت کرده "جمعیت بزرگی" را پیش‌بینی می‌کند.

وی در توییتی نوشت: فردا ساعت ۱۱ صبح شرقی در Ellipse برای تجمع "آمریکا را نجات دهید" سخنرانی می‌کنم. زود برسید- درها از ساعت ۷ صبح شرقی باز خواهند بود. جمعیت بزرگ!

مقامات ناحیه‌ای در حال آماده‌سازی برای درگیری‌های بالقوه احتمالی بین هواداران ترامپ و مخالفان اعتراض هستند و "موریل بوزر"، شهردار واشنگتن، گارد ملی را برای پشتیبانی از نیروی انتظامی در جریان اعتراضات فعال کرده است.

مقامات مشتاق هستند از نوع خشونتی که تظاهرات گذشته طرفداران ترامپ را احاطه کرده بود، اجتناب کنند. اعضای "پسران مغرور" Proud Boys، یک گروه برجسته راست افراطی، در ماه دسامبر با مخالفان اعتراض درگیر شدند تا زمانی که نیروی انتظامی آن‌ها را متوقف کرد. این در حالی است که بعدتر هنگام شب، ۴ نفر در نزدیکی محلی که این گروه در آن رفت و آمد داشتند، چاقو خورده بودند.

انتظار می‌رود اعضای Proud Boys به صورت ناشناس، در دسته‌های کوچک‌تر و بدون پوشیدن لباس‌های معمول زرد و سیاه خود که آن‌ها را قابل شناسایی می‌سازد، در تجمعات این هفته شرکت کنند. "انریکه تاریو"، رهبر این گروه قبل از اعتراضات به اتهام تخریب اموال مربوط به تظاهرات دسامبر دستگیر شد.

بوزر روز یکشنبه از ساکنان واشنگتن دی سی خواست از معترضانی که به شهر آمده و دنبال درگیری می‌گردند، اجتناب کنند.

وی در بیانیه‌ای گفت: از اهالی واشنگتن و کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند می‌خواهم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از مرکز شهر دور بمانند و با تظاهرکنندگانی که به شهر ما آمده‌اند و دنبال درگیری هستند، درگیر نشوند. ما نیز آنچه باید را انجام می‌دهیم تا تضمین دهیم تمام شرکت‌کنندگان مسالمت‌آمیز باقی می‌مانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها