|

مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قانون استیضاح ترامپ را منتشر کرد

مجلس نمایندگان آمریکا امروز، دوشنبه پیش‌نویس قانون استیضاح و برکناری دونالد ترامپ را منتشر و او را به ارتکاب جرایم و تجاوزات گسترده در سایه یورش به ساختمان کنگره در واشنگتن متهم کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قانون استیضاح ترامپ را منتشر کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنظیم کنندگان این لایحه گفتند، این پیش‌نویس بین اعضای مجلس نمایندگان آمریکا توزیع شود اما رای‌گیری درباره آن به فردا موکول شد.

یکی از نمایندگان گفت، ترامپ سوگندی که براساس قانون اساسی یاد کرد را زیر پا گذاشت و در ارتکاب جرایم و تجاوزات گسترده از طریق تحریک به خشونت علیه دولت آمریکا دست داشت.

این سند اشاره می‌کند، ترامپ بارها ادعاهای کذبی درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده که مردم آمریکا نباید آن را بپذیرند.

این سند همچنین ادعای پیروزی رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی و دعوت او از حامیانش در شش ژانویه به منظور به راه انداختن "جنگ شیطانی" هم‌زمان با جلسات کنگره برای تایید نتایج انتخابات را متذکر شد.

تنظیم کنندگان این پیش‌نویس قانون گفتند، ترامپ حامیانش را به حمله به کنگره و اقدام به غارت و قتل و ویرانی در آنجا دعوت کرد.

آنها تاکید کردند، با این کارها ترامپ اگر در پستش بماند همچنان به مثابه تهدید امنیتی ملی، دموکراسی و قانون اساسی خواهد بود.

این سند به برکناری، محاکمه و بیرون انداختن ترامپ از دفترش و ممانعت از تصدی هر پستی در آمریکا فرا خوانده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها