|

جنبلاط: حریری و میشل عون گفت‌وگو را ازسر بگیرند

رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در سخنانی خواستار آشتی میان رئیس جمهوری و نخست‌وزیر کشورش و از سرگیری گفت‌وگوهای تشکیل دولت میان آنها شد.

جنبلاط: حریری و میشل عون گفت‌وگو را ازسر بگیرند

به گزارش ایسنا، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه "القبس" کویت با اشاره به تشکیل نشدن دولت کشورش و شکست ابتکارعمل امانوئل ماکرون برای تشکیل دولت لبنان، گفت: این ما در داخل لبنان هستیم که مسئول این شکست هستیم؛ چراکه نمی‌توانیم دولت را تشکیل دهیم.

جنبلاط افزود: اگر نتوانیم دولت را تشکیل دهیم، چه امیدی به ابتکار عمل فرانسه یا غیر فرانسه و یا موارد دیگر است؟

وی ادامه داد: من نیز همصدا با بشاره پطرس الراعی، اسقف اعظم مارونی‌های لبنان خواستار ازسرگیری گفت‌وگوها میان میشل عون، رئیس جمهوری و سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان می‌شوم.

اسقف اعظم مارونی‌های لبنان دوشنبه خواستار آشتی میان رئیس جمهوری و نخست‌وزیر مکلف این کشور شد.

اختلاف میان عون و حریری از دسامبر به دلیل اختلاف نظر درباره تشکیل کابینه، تشدید شد و هفته گذشته به اوج خود رسید و عون در سخنانی حریری را آشکارا «دروغگو» خطاب کرد.

حریری اکتبر به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشته است و این درحالی است که آژانس‌های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت و همچنین بحران اقتصادی و کرونا هشدار می‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها