|

درخواست بحرین از قطر برای تسریع در حل اختلافات

وزیر خارجه بحرین از دولت قطر خواست، هر چه سریعتر به حل اختلافات میان دو کشور از طریق مذاکرات مستقیم و طبق نتایج توافق "العلا" اقدام کند.

درخواست بحرین از قطر برای تسریع در حل اختلافات

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین در بیانیه‌ای در مورد پاسخ قطر به درخواست منامه جهت ارسال هیئتی برای آغاز مذاکرات دوجانبه برای پایان دادن به مسائل موجود گفت، دولت قطر باید نتایج توافق "العلا" و منافع استراتژیک بحرین را در نظر بگیرد و مسائل موجود میان دو کشور را هرچه سریعتر به گونه ای که روابط مثبت و صلح آمیز میان دو طرف در آینده حفظ شود، حل کند.

وی افزود، بحرین هنوز از دوحه پاسخی به درخواست خود مبنی بر اعزام هیئت قطری به منامه برای شروع بحث های دوجانبه در مورد موضوعات مورد اختلاف، مطابق با تصمیمات توافق العلا دریافت نکرده است.

الزیانی ادامه داد: ما به دنبال راه جدیدی در روابط با قطر هستیم به گونه ای که حقوق و منافع هر کشوری از طریق سازوکارهای مشخص رعایت شود و روابط متعادل و پایدارتر باشد.

قطر هنوز به این اظهارات واکنش نشان نداده است اما محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در اظهاراتی اوایل ژانویه گفت، حل اختلافات شورای همکاری خلیج فارس زمان بر است و بحران موجود در شورا شکاف بزرگی ایجاد کرده است و از طرفی نیز توافق صورت گرفته میان کشورهای محاصره کننده و قطر اولیه است و نشست های دوجانبه ای برای حل اختلافات موجود برگزار خواهد شد.

پنجم ژانویه چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان با مشارکت امیر قطر برگزار شد. در این نشست توافقنامه صلح شورای همکاری خلیج فارس میان قطر از سویی و عربستان مصر، امارات و بحرین از سوی دیگر به امضا رسید.

چهار کشور مذکور ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده بودند، اتهامی که دوحه بارها آن را رد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها