|

اعتراضات خشونت آمیز به خیابان‌های پورتلند برگشت

پس از ۱۰ روز آرامش در پورتلند، دستگیری ۱۱ نفر و استفاده پلیس از گاز اشک‌آور علیه معترضان، بار دیگر خشونت را به خیابان‌های این شهر بازگرداند.

اعتراضات خشونت آمیز به خیابان‌های پورتلند برگشت

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، معترضان پس از ۱۰ روز تعلیق اعتراضات به دلیل شرایط نامساعد جوی به دلیل آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌های اطراف پورتلند، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

معترضان جمعه شب در حالی به سمت یک بازداشتگاه در جنوب پورتلند رفتند که پلیس اعلام کرد این تجمع غیرقانونی است.

فعالان به سمت افسران پلیس اشیایی پرتاب کردند که به دستگیری ۱۱ تن منجر شد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

پلیس اعلام کرده، گاز اشک آور در فهرست مواردی برای کنترل جمعیت در صورت عدم متفرق شدن مردم قرار دارد و این در حالیست که تد ویلر، شهردار دموکرات پورتلند پیشتر اعلام کرده بود، افسران نباید از عوامل شیمیایی برای کنترل جمعیت استفاده کنند.

پلیس به این دستور شهردار انتقاد کرد و در بیانیه‌ای گفت، این ممنوعیت افسران را مجبور می‌کند تا برای کنترل معترضان از اقدامات خطرناک‌تر استفاده کنند.

شهردار این شهر خودش وقتی علیه حضور مقام‌های فدرال در شهر برای حفاظت از اموال فدرال حضور داشت، در معرض گاز اشک آور قرار گرفته بود.

معترضان در پورتلند از مقام‌های شهری خواستند تا بودجه پلیس را کاهش دهند و این پول را برای ساکنان سیاهپوست و تجارت و مشاغل آنها صرف کنند.

برخی از معترضان همچنین خواستار برکناری و استعفای شهردار شدند.

معترضان در جریان درگیری‌ها با پلیس، اقدام به شکستن شیشه‌ها، آتش زدن و انداختن لیزر به چشم افسران پلیس کردند.

اعتراضات جدید در پی گزارش وزارت دادگستری درباره تحقیق در مورد این مساله آغاز شد که آیا این وزارتخانه احتمالا اتهامات حقوق بشری یا کیفری را علیه مقام‌های شهری پورتلند پیگیری می‌کند یا خیر.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها