|

تاکید لودریان به بلینکن درباره لزوم مقابله با داعش

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز چهارشنبه در اولین تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای جدید آمریکایی خود، بر لزوم ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تأکید کرد.

تاکید لودریان به بلینکن درباره لزوم مقابله با داعش

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نزدیک به وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کردند که در این تماس تلفنی، لودریان "بر اهمیت ادامه تلاش‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم" در خاورمیانه و همچنین در منطقه ساحل تأکید کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا درست قبل از ورود جانشینش جو بایدن به کاخ سفید، حضور نظامی آمریکا در عراق را به ۲۵۰۰ سرباز کاهش داد. فرانسه که نگران تجدید حیات داعش در عراق و سوریه است، همچنان در درون ائتلاف بین‌المللی به رهبری واشنگتن در برابر این گروه تروریستی مقابله می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه و وزیر امور خارجه آمریکا که به خوبی فرانسوی صحبت می‌کند (بلینکن در پاریس تحصیل کرده است)، همچنین در مورد "نیاز به هماهنگی نزدیک برای پاسخگویی به مساله ایران" با یکدیگر صحبت کردند.

در این تماس تلفنی لودریان همچنین "بر تلاش‌های انجام شده توسط فرانسه برای ثبات و اصلاحات در لبنان تاکید کرد".

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه بر روابط قوی و متعادل فرا آتلانتیک و ائتلاف آتلانتیک اشاره و بر همکاری نزدیک میان اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه تجارت و چین تاکید کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها