|

کیم جونگ اون سلاح هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد

کاردار سابق سفارت کره شمالی در کویت اعلام کرد، این کشور هرگز سلاح هسته‌ای خود را کنار نمی‌گذارد چراکه کلید بقای کیم جونگ اون است.

کیم جونگ اون سلاح هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ریو هیون وو، کاردار سفارت کره شمالی در کویت که از این کشور جدا شده و به کره جنوبی گریخته، گفت: قدرت هسته‌ای کره شمالی به شکل مستقیم با ثبات نظام در ارتباط است و کیم جونگ اون، رهبر این کشور احتمالا معتقد است سلاح هسته‌ای کلید بقای اوست. این کشور احتمالا مایل به مذاکره برای کاهش میزان سلاح هسته‌ای خود است اما احتمالا هیچ گاه به صورت کامل زرادخانه هسته‌ای خود را کنار نگذارد.

وی گفت: آمریکا نمی‌تواند درخواست خود از کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای را کنار بگذارد. کیم جونگ اون نیز سلاح هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد.

مذاکرات هسته‌ای کره شمالی و آمریکا بعد از نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و کیم جونگ اون در اوایل ۲۰۱۹ متوقف شد و دو طرف در رسیدن به توافقی درباره خلع سلاح هسته‌ای و کاهش تحریم‌های آمریکا شکست خوردند.

اخیرا سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، فعالیت‌های کره شمالی در زمینه تسلیحات اتمی و گسترش آن تهدیدی جدی برای صلح محسوب می‌شوند و دولت جدید واشنگتن استراتژی اتخاذ خواهد کرد تا امنیت آمریکا و متحدانش را حفظ کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها