|

پادشاه عربستان: طرح صلح عربی اساس راه حل درگیری‌های خاورمیانه است

پادشاه عربستان در سخنرانی در برابر مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: طرح صلح عربی اساس راه حل عادلانه و فراگیر برای درگیری‌های خاورمیانه است.

پادشاه عربستان: طرح صلح عربی اساس راه حل درگیری‌های خاورمیانه است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ملک سلمان، پادشاه عربستان طی سخنرانی ضبط شده خود برای هفتاد و پنجمین نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم.

پادشاه سعودی بر لزوم دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز برای سوریه تاکید کرد که به خروج شبه نظامیان منجر شود.

او اضافه کرد: همچنین حفظ تمامیت ارضی سوریه را ضروری می‌دانیم.

او این گونه ادامه داد که تروریسم و تفکر افراط‌گرایی چالشی اصلی مقابل کل جهان هستند.

پادشاه عربستان اضافه کرد: ما طی سال‌های گذشته موفقیت‌های مهم در مقابله با چالش تشکیلات افراطی از جمله بیرون راندن داعش از خاک سوریه و عراق از طریق تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی (به سرکردگی آمریکا) به دست آوردیم و نیز نیروهای ائتلاف سعودی در یمن حملات مهمی بر القاعده و داعش در یمن وارد کردند.

وی افزود: تحقق پیروزی در نبرد ما علیه تروریسم و افراط‌گرایی مستلزم تلاش‌های مشترک از طریق رویارویی فراگیر با این چالش در زمینه‌های مقابله با منابع مالی تروریسم و تفکر افراط‌گرایی است.

پادشاه سعودی تاکید کرد: ملت لبنان را که در معرض فاجعه انفجار بندر بیروت در اثر تسلط حزب‌الله لبنان بر این کشور قرار گرفتند، کمک می‌کنیم.

ملک سلمان در اظهاراتی واهی افزود: حزب‌الله لبنان به منظور تحقق امنیت و ثبات این کشور باید خلع سلاح شود.

او اظهار کرد: مداخلات خارجی در لیبی را محکوم می‌کنیم. ما بان نگرانی تحولات لیبی را دنبال می‌کنیم، از همه برداران لیبیایی می‌خواهیم پای میز مذاکره بنشینند و در یک صف قرار بگیرند تا وحدت ملی و تمامیت ارضی آن حفظ شود.

او در اظهاراتی مداخله‌جویانه راه حل فراگیر و موضع قاطع بین‌المللی در برابر ایران را ضروری دانست.

ملک سلمان مدعی شد: در دفاع از عربستان تردید نمی‌کنیم و ملت یمن را تا زمان رهایی از تسلط ایران رها نخواهیم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها