|

رهبر کره شمالی از کشتن یک مقام کره جنوبی عذرخواهی کرد

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در اقدامی بی سابقه به خاطر کشته شدن یک مقام وزارتخانه شیلات کره جنوبی به دست افرادی از کره شمالی شخصا عذرخواهی کرده است.

رهبر کره شمالی از کشتن یک مقام کره جنوبی عذرخواهی کرد

به گزارش بی‌بی‌سی رهبر کره شمالی در نامه‌ای به مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی ضمن ابراز تاسف گفته که این حادثه نباید اتفاق می‌افتاد.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی گفته که رهبر کره شمالی در این نامه از "ناامید کردن آقای مون و مردم کره جنوبی عمیقا ابراز تاسف کرده است."

کره شمالی گفته که این فرد در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا توسط خدمه یکی از قایق‌هایی که در حال گشت زنی بود، هدف قرار گرفت.

اما کره جنوبی مدعی شده که این مرد ۴۷ ساله در حالی که تلاش داشته وارد کره شمالی شود، توسط نیروهای گشت در آب‌های کره شمالی هدف قرار گرفت و پس از کشته شدن، جسدش سوزانده شده است.

مقامات کره جنوبی آتش زدن جنازه این فرد را "اقدامی وحشیانه" دانستند، اما کره شمالی گفته است که جسد را آتش نزده بلکه فقط اشیاء همراه این مرد را سوزانده است.

تدابیر امنیتی در مرز بین دو کشور به شدت برقرار است.

گفته می‌شود که کره شمالی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور سیاست "شلیک به قصد کشتن" را در پیش گرفته است.

کره شمالی همچنین نتایج تحقیقات خود را درباره این حادثه در اختیار کره جنوبی گذاشته است.

سو هون، مدیر امنیت ملی کره جنوبی گفته براساس این تحقیقات، به سوی این مرد که وارد آب‌های کره شمالی شده بود، پس از این که هویت خود را فاش نکرد و قصد فرار داشت، ده بار شلیک شد.

آقای سو همچنین با اشاره به تحقیقات افزوده: "نیروهای (کره شمالی) نتوانستند متجاوز ناشناس را پس از تیراندازی و در گشت‌زنی پیدا کنند و وسایل او را براساس اقدامات پیشگیری از بیماری‌های اضطراری سوزاندند."

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها