|

وزیر کشور بریتانیا قول داد سیستم پذیرش پناهندگی اصلاح شود

وزیر کشور بریتانیا در سخنرانی آتی خود خواهد گفت که دولت وظیفه دارد تا سیستم "معیوب" پناهندگی بریتانیا را سامان ببخشد.

وزیر کشور بریتانیا قول داد سیستم پذیرش پناهندگی اصلاح شود

به گزارش بی‌بی‌سی، پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا تصمیم دارد تا "مهم‌ترین بازنگری و اصلاح" در سیستم پذیرش پناهندگی این کشور در "دهه اخیر" را رسما اعلام کند.

انتظار می‌رود که خانم پاتل در کنفرانس حزب محافظه‌کار اعلام کند که سیستم پناهندگی کشور "از اساس نابسامان" است و وعده ایجاد سیستمی "قاطع و منصف" را بدهد.

سیستم جدید اخراج کسانی که "دلیلی برای (نیازشان) به حمایت ندارند" را تسریع خواهد کرد.

این در حالی است که اوایل این هفته، دولت بریتانیا گفته بود که طرحی برای فرستادن پناهجویان به جزیره‌ای تحت قیمومیتش در اقیانوس اطلس را مد نظر دارد. جزیره اسنشن که در این طرح پیشنهاد شده بود یکی از جزایر برون‌مرزی بریتانیا در جنوب اقیانوس اطلس است که حدود هشت هزار کیلومتر با این کشور فاصله دارد.

حزب کارگر بریتانیا ایده دولت را "مضحک" خوانده و گفته است که "غیرانسانی، کاملا غیرعملی، و بسیار پرهزینه" خواهد بود.

خانم پاتل متعهد شده است که سیستمی ایجاد کند تا براساس آن از پناهجویانی که "از راههای امن و قانونی" وارد می‌شوند، استقبال شود و مانع ورود کسانی شود که از راه غیرقانونی به بریتانیا آمده‌اند و "با ارائه ادعاهای بی‌شمار جهت ماندن‌، پرونده‌های طولانی‌مدت ایجاد می‌کنند".

خانم پاتل گفته است که "بعد از دهه‌ها بی‌عملی دولت‌های متوالی، این دولت مشکلات اخلاقی، قانونی و عملی این سیستم نابسامان را هدف قرار می‌دهد؛ چون سیستم کنونی، نه قاطع است و نه منصف".

وزیر کشور بریتانیا گفته است که قوانین جدید را برای پیشبرد تعهداتش اعلام خواهد کرد؛ تعهداتی که به گفته او "مهم‌ترین بازنگری و اصلاح در سیستم پناهندگی در چندین دهه" خواهد بود.

وعده ایجاد تغییرات اساسی در سیستم پناهندگی پس از آن ارائه شد که در ماه سپتامبر شمار زیادی پناهجو سعی کردند که از طریق کانال مانش وارد بریتانیا شوند؛ خانم پاتل قول داد که جلوی این روند را بگیرد.

این در حالی است که تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های پناهجویی افزایش بسیاری داشته است. در سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ میلادی، از هر پنج پرونده درخواست پناهندگی، چهار پرونده، شش ماه یا بیشتر منتظر رسیدگی بوده‌اند.

خانم پاتل گفت که قوانین جدید در بریتانیا امکان "بازگشت فوری" کسانی را فراهم می‌کند که "هر هفته" از راه غیرقانونی وارد می‌شوند و "قوانین ما را نقض می‌کنند".

او گفت "ما همچنین تمام اقدامات عملی و گزینه‌ها را برای ممانعت از مهاجرت غیرقانونی بررسی می‌کنیم".

ساخت بهتر کشور

به گفته دولت بریتانیا، جیکوب ریس ماگ، عضو حزب محافظه‌کار، در یک درخواست کتبی از همکارانش در دولت، خواستار یک لایحه "جسور و بلند پرواز" برای سخنرانی بازگشایی رسمی پارلمان شد.

دولت گفته است که می‌خواهد به مسائل "ورای" همه‌گیری ویروس کرونا بپردازد و اینکه شیوع کووید ۱۹ نخست‌وزیر را از مسیر اصلی و "عمل به تعهدات ذکرشده در مانیفست حزب" منحرف نخواهد کرد.

در نامه آقای ریس ماگ آمده است که بعد از پایان دوره انتقال از اتحادیه اروپا که تاریخ آن پایان سال ۲۰۲۰ است، "خیلی مهم است که ما آماده حداکثر استفاده از فرصت‌ها باشیم".

آقای ریس ماگ گفته است که اولویت‌های بوریس جانسون، شامل حل و فصل جرایم، کنترل مرزهای کشور، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، وتقویت خدمات عمومی است.

یک سخنگوی دولت گفت "نخست‌وزیر خیلی روشن گفته است که دولتش از مسیر اصلی برنامه‌هایش برای ساخت بهتر کشور منحرف نخواهد شد؛ و این چیزی است که در سخنرانی بازگشایی رسمی پارلمان منعکس خواهد شد".

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها