|

حمایت سوریه از ایران درباره پرونده هسته‌ای

وزیر امور خارجه سوریه گفت: ما از تلاش‌های مسئولان ایران در ارتباط با پرونده هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

حمایت سوریه از ایران درباره پرونده هسته‌ای

به گزارش تسنیم، وزیر خارجه سوریه در دیدار با همتای ایرانی خود در دمشق گفت که سوریه در قضیه پرونده هسته‌ای ایران از این کشور حمایت و اقدامات آمریکا را محکوم می‌کند.

«فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه در بدو ورود همتای ایرانی خود به دمشق گفت که «ما قویاً همه اقدامات آمریکا برای بازی با پرونده هسته‌ای ایران و سایر پرونده‌ها در منطقه را محکوم می‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد با بیان اینکه این سفر خیلی مهم است و امیدوار است که تکرار شود، افزود: «ما از تلاش‌های مسئولان ایران در ارتباط با پرونده هسته‌ای حمایت می‌کنیم.»

وزیر خارجه ایران نیز در ابتدای این دیدار گفت که «روابط ما با سوریه راهبردی است و در راستای توسعه همکاری‌ها با این کشور در همه زمینه‌ها تلاش می‌کنیم. سوریه در مسیر پیشرفت و شکوفایی است و ما در کنار این کشور خواهیم ایستاد کما اینکه در جنگ علیه تروریسم نیز ایستادیم.»

وزیرخارجه کشورمان امروز در رأس هیأتی بعد از سفر به لبنان، وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و مورد استقبال همتای سوری خود قرار گرفت.

حسین امیر عبدالهیان بعد از سفر به مسکو راهی لبنان شد و با مقامات این کشور از جمله نخست وزیر و رئیس جمهور و وزیرخارجه و همچنین دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها