|

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان:

هرگز اجازه ظلم به هیچ گروهی را نمی‌دهم

نخست وزیر لبنان گفت: آنچه اتفاق افتاد افتاد و اکنون باید برای حل سیاسی آن تلاش کنیم. تا زمانی که من هستم هرگز اجازه ظلم به هیچ گروهی را نمی‌دهم.

هرگز اجازه ظلم به هیچ گروهی را نمی‌دهم

به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان دوشنبه در سخنانی درباره درگیری‌های اخیر در منطقه الطیونه بیروت گفت: امنیت برقرار است و نگرانی در این باره ندارم. من هرگز خواهان جلسه کابینه قبل از ایجاد حلی برای مشکل نمی‌شوم و نمی‌خواهیم باعث تحریک هیچ گروهی شویم. آنچه اتفاق افتاد افتاد و اکنون باید برای حل سیاسی آن تلاش کنیم. تا زمانی که من هستم هرگز اجازه ظلم به هیچ گروهی را نمی‌دهم.

وی درباره چگونگی حل معضل قضایی گفت: من در فعالیت دستگاه قضایی مداخله نمی‌کنم و نمیتوانم تعهداتم را نقض کنم به همگان گفتم که در فعالیت دستگاه قضایی و فعالیت طارق البیطار، بازپرس دادگستری مداخله نخواهم کرد. دستگاه قضایی باید خودش، خودش را اصلاح کند. قوانین و قانون اساسی وجود دارد که نمی‌توان پا از آن فراتر گذاشت. کابینه نمی‌تواند از البیطار بخواهد استعفا بدهد و حق این را ندارد. مسئله نیاز به زمان دارد تا حل شود.

میقاتی درباره استعفای دولت گفت: این مسئله مطرح نیست و نمی‌توان در این شرایط کشور را رها کرد. نباید بگذاریم خلأ در تمام نهادها ایجاد شود. ما مأموریت‌های اساسی واضحی داریم که ایجاد طرح اصلاحات اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود است و من به این دو مأموریت پایبند هستم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها