|

چین: آمریکا از ارسال سیگنال‌های اشتباه درباره تایوان خودداری کند

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: آمریکا باید از «ارسال سیگنال‌های اشتباه» درباره استقلال مورد مناقشه تایوان خودداری کند.

چین: آمریکا از ارسال سیگنال‌های اشتباه درباره تایوان خودداری کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از حمایت واشنگتن از تایپه در برابر پکن وزارت خارجه چین اعلام کرد آنچه را که به عنوان منافع اصلی خود می‌داند، واگذار نمی‌کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) اظهار داشت که آمریکا باید از «ارسال سیگنال‌های اشتباه» درباره استقلال مورد مناقشه تایوان خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد: پکن آمادگی واگذاری امتیازاتی را که به عنوان «منافع اصلی» خود توصیف کرده، ندارد.

اظهارات وانگ ونبین پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش آماده دفاع از تایوان در صورت حمله چین به این کشور است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد واکنش واشنگتن در صورت حمله احتمالی چین به تایوان گفت: آمریکا تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و در صورت بروز هر گونه حمله احتمالی از این جزیره دفاع خواهد کرد.

خاویر چانگ، سخنگوی تایوان نیز امروز اعلام کرد: تایوان عزم راسخ برای دفاع از خود را در صورت لزوم نشان خواهد داد.

چانگ اهمیت حمایت واشنگتن از تایوان را تأیید کرد اما معتقد بود تایپه در صورت دریافت کمک نه تسلیم فشار می‌شود و نه سریع دست به اقدامی می‌زند.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، ولی تایوان همواره از استقلال خود دفاع می‌کند. شاهراه کلیدی دریای چین یکی از بخش‌های مورد مناقشه میان پکن و تایپه است. پکن می‌گوید اگر آمریکا دست از اختلاف افکنی میان چین و تایوان بردارد، اختلافات سیاسی همگی قابل حل هستند.

واشنگتن سالهاست تایوان را برای رویارویی احتمالی با چین مجهز کرده و انواع سلاح‌های پیشرفته نظامی را در اختیار تایپه قرار داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها